• Snoris

Vad drog ni ner på som ni ångrar i efterhand?

Jag och min blivande man gjorde en lista på vad allt kommer kosta oss och upptäckte att den överskrider vår budget ganska så rejält.

Började titta vad vi kan dra ner på, ändra eller slopa helt och hållet vilket inte var helt lätt.

Jag undrar därför vad ni som är gifta drog ner på som ni verkligen ångrar så här i efterhand?

• Svar på tråden Vad drog ni ner på som ni ångrar i efterhand?
  • Snoris

Hoppsan, nattamat har vi inte ens tänkt på! Ännu en grej till listan då, haha

• Snoris

Som "asajo" skrev om att hålla tyst om att tårtan är till bröllop har jag hört om just flera saker som hör bröllopet till. Samma med buketten, man kan spara många hundralappar på att beställa en "vanlig" bindning. Min frisör tar 950kr/tim för bröllopsuppsättningar och 700kr/tim för festuppsättningar. Lite tokigt tycker jag.

• Snoris

Tack för alla tips och råd. Vad det känns som utifrån era saker ni ångrat så är tårta, musik och frisyrer inget att tänka på att dra ner på. Några mer?

• Snoris

Min mans arbetskompis son fotograferar tydligen privat men det låter uppenbarligen som det inte är någon bra ide. Det får bli proffisionellt det hör jag.

• Snoris

"Dilemmat" vi sitter i nu är hur vi vill göra med personal. Grejen är att jag inte vill att vi eller mina gäster ska behöva "flänga runt" med maten eller ta hand om disk etc, det känns viktigt för oss. Lokalen vi ska hyra har inget porslin så det kommer vi att hyra och där ingår disken. Vill gärna ha cateringspersonal men har börjat fundera på om vi ska hoppa dom då disken redan ingår i porslinuthyrningen men då har vi ju heller ingen som serverar.

Hur har ni andra gjort som har valt 3rätters utan personal. Går de?

Skulle va kul och kännas lite "lyxigt med servering men vi kan spara minst 7000kr på att hoppa dom men hur blir det praktiskt? Det som är viktigast är att ingen ska behöva diska och det är ju redan löst.

• Snoris

Ja, det är väl praktiskt omöjligt att stå utan nån slags personal. Vi har funderat mycket på att anlita hotell och restaurangprogrammet för just den biten. Hörde någonstans att man bör ringa deras fack för att se vad rimlig lön är för dom isf.

• Snoris

Jag tycker det gäller (näst intill) alla yrken att man måste ju börja någonstans. Självklart så får man vad man betalar för, det måste man ha i tankarna. Men som elev och nybörjare får man aldrig någon erfarenhet om man aldrig får "träna" sig på det man gör. Vi funderar ju lite smått på att fråga hotell och retaurangprogrammet om just serveringsbiten. Dom håller ju fortfarande på att lära sig så mycket kan säkert bli tokigt, men det är ju också erfarenheter. För våran del kan vi nog leva med de. Det som känns viktigast är att våra gäster, speciellt våra mammor inte ska behöva springa häcken av sig,hihi.

Svar på tråden Vad drog ni ner på som ni ångrar i efterhand?