Inlägg från: september2009bröllop |Visa alla inlägg
  • september2009bröllop

Hur väljer man tärna?

jag visste inte vilken av mina nära vänner jag skulle välja.. har de möjliga.. jag har tre systerdöttrar men vill bara ha en tärna.. valet va inte lätt men nu ska jag fråga min ena systerdotter om hon vill vara det och sen ska jag försöka involvera de andra två på nått sett. den ena är exempelvis väldigt musikalisk så ska be henne sjunga nått under vigseln.. tror de jag kommit fram till varit de bästa iaf.. man vill ju inte att nån ska känna sig bortvald på nått sätt

• september2009bröllop

får bara hoppas att mina två systrar inte tar åt sig för jag inte valde dem.. jag har ju trots allt involverat deras barn i stället..

• september2009bröllop

varför väljer du inte bara vännen som verkar så engagerad? finns det risk att hon kommer försöka bestämma lite väl mycket om hon får en roll i vigseln?

• september2009bröllop

förstår vad du menar.. har ju själv dividerat fram och tillbaka om hur jag skulle göra.. välj den som står dig närmast.. du nämnde att den ena va förlovad själv och säg till henna att du inte visste över hennes planer om hon kommer gifta sig/ skaffa barn eller så eftersom hon tagit det steget och att du vill att din tärnas fokus ska ligga helt på ditt bröllop utan att hon har massor att styra och ställa med själv..

• september2009bröllop

de andra tar nog inte illa vid sig.. tänk så har.. tror du dem hade valt dig? inte taskigt menat på nått sätt men vet att jag inte skulle få nån roll i mina vänners dop/ bröllop och om dem har folk som står dem närmare så har jag de med

• september2009bröllop

när gifter du dig? du får väl hoppas att hon med sambo blir på smällen innan så hon naturligt faller ur urvalet

• september2009bröllop

vet ingen som haft 2 bestmans bara för de e två tärnor...

Svar på tråden Hur väljer man tärna?