Inlägg från: didis |Visa alla inlägg
  • didis

Hjälp! Vigselförrättare som INTE jobbar för kommunen, t ex hednisk förrättare?

Låter som om det bästa är att hitta någon bekant som kan förrätta vigseln åt er. har ni någon som tex är jurist och som kan ansöka om att bli tillfällig vigselförättare?

Om du med "hedning" menar asatroende så är de organiserade och säkert finns det någon där som via sitt yrke kan fungera som vigselförrättare. Däremot har de inte status som kyrka vad jag vet. De jag träffat på som är asatroende är arkeologer och de har inte haft möjlighet att vara vf.

• didis

De personer som blivit utvalda som vf är alla sådana som tycker det är roligt med vigslar och som inte är gamla träbockar.

Mao ställer de flesta upp på personliga vigslar även om inte alla gör fallskärmsvigslar.

Så prata med några av kommunens vf och se vad de säger om ert upplägg. Det är inte alls säkert att de misstycker.

fluffinuff skrev 2008-09-29 06:54:30 följande:
    Jo jag har tänkt mycket på det och jag vill helst att alla ska vara med, så jag hoppas vi kan ordna det på ett bättre sätt. T ex hitta någon jurist som jobbar mer som "personlig" vigselförrättare.
Svar på tråden Hjälp! Vigselförrättare som INTE jobbar för kommunen, t ex hednisk förrättare?