hur ska man veta när det är rätt? (långt)
Hej hej!
Jag och min pojkvän har varit tillsammans i drygt två år och på torsdag är det meningen att vi ska flytta ihop i en lägenhet som vi har fått tag i. Vi har vetat det ganska länge att den här dagen ska komma och jag har märkt ända sen i somras att han inte är glad. Han har inte velat tala om flytten och inte titta på möbler osv samt varit lite arg och irriterad på mig. Nu har vi pratat igenom saken efter att jag ställde allt till sin spets och bad honom tänka igenom vad han egentligen vill. Då kom det upp att han är orolig för om han kan trivas i den staden där vi bor nu och där jag har min familj eller om han om några år skulle vilja flytta tillbaka till staden där han kommer ifrån och där han har sin familj och sin barndomskompisar. Jag kan inte tänka mig att flytta.
Vi har pratat igenom saken och han har kommit fram till att han kan trivas i den här staden och skaffa sig ett liv här. Han har redan många kompisar här och trivs bra som det är nu, men han oroade sig mer för framtiden. Nu vet inte jag om jag ska våga satsa på detta. Hur ska man veta om det är den rätta. Vi älskar varandra och har roligt ihop, men nu på sistone har det varit infekterat läge så då har det inte varit så roligt. Hur ska man våga lita på varandra igen. Jag orkar inte flytta ihop om han kommer på om två år att han inte trivs här och vill flytta för då orkar inte jag bli ensam och börja om. Är jag ändå tvungen att börja om med nån annan vill jag hellre göra det nu. Samtidigt vill jag inte kasta bort detta om det kan fungera. Hur skulle ni göra?