hur ska man veta när det är rätt? (långt)
"Jag är säker på att vi kommer ha roligt och trivas ihop. Men tänk om han om några år kommer på att han vill flytta. Eller att jag om några år kommer på att livet ihop blev inte som jag tänkt mig. Jag har målat upp en sån fin bild av hur vi ska ha barn och göra saker ihop. Men hur ska jag veta om bilden är sann."
Jag kan berätta för dig redan nu att den bilden INTE är sann. klart att man får lov att fantisera, men när man börjar tro att det måste bli precis så i verkligheten är man ute på tunn is.
Det blir inte precis som man har drömt om, i en del fall blir det till och med bättre, och i andra fall skiter sig allt. oavsett vilket går det inte att förbereda sig. försök slappna av, njut av idag!
man måste kompromissa om saker i ett förhållande, och speciellt när man bor ihop, vilket gör att det inte blir exakt som man själv vill hela tiden. Därför är det också lite konstigt att det är han som måste bo i en annan stad än sin hemstad för att det ska kunna vara ni, kanske kommer det bli så att han vill flytta tillbaka om två år, men vad är det som då gör att du inte kan flytta med?
Jag flyttade till en stad där jag inte kände en kotte för kärlekens skull, och även om vi har haft en del bakslag så har jag aldrig ångrat mig, detta är mitt hem nu.
Och en vän till mig flyttade från skåne till norrland när hon träffade sin kärlek, och det har också gått bra.
Sedan måste jag också säga att det inte är å konstigt att man blir nervös och orolig när man ska flytta ihop, jag tror nog att de flesta känner av det åtminstone lite.
lycka till!