• Carma07

Fikasugna erfarna makar

God eftermiddag

Blev först förvånad att INGEN hade skrivit i tråden innan jag såg att det var dags för en ny.

Tillbaka från Borås och hörseltest. Blir så trött på deras apparater. De är så känsliga för ljud och för mycket rörelse. Och det är inte lätt att pricka in en mätt och glad sessa när det är en bit att åka. Naturligtvis var hon hungrig och snuttade alldeles för högt på nappen så det var bara att sätta igång att amma. Det tog lite mer än en timme att få hon mätt och torr och sedan fick vi vänta en halvtimme på en ny tid. Men då han hon iaf att somna under den tiden. Äntligen funkade testet och blev godkänt så vi slipper åka mer för det.

• Carma07

Ab: Vet inte heller hur den luktar.

Nides: Kul att se dig på tråden. Är allt bra med dig?

• Carma07

Linum: Perfekt väder för en tv-dag. Jag önskar att min busy ärenedag hade varit igår istället så jag hade kunnat stanna hemma och mysa idag.

• Carma07

Nibla: Låter som en mysig regndag.

Bauti: Vad härligt det låter med bubbelbad. Jag längtar jag också, men får inte bada ännu.

Snart dags för nästa besiktning av sessan. Får nog väcka henne och byta blöja först. Hörde att det brakade förut.

• Carma07

Hej svejs

Har precis haft maken och brorsan hemma på lunch. Trevligt med lite sällskap.

Tezz: Spännande med huset. När kommer det bilder på din blogg? *väntar med spänning*

Bauti: Vad kul att det blev bra med naglarna. Nu har du väl inte långt kvar på kursen?

• Carma07

God eftermiddag

Hoppas ni hade trevligt på lunchfikat. Hade planerat att åka ner, men sov gott i fåtöljen i morse. Fick badat henne idag och efter det har vi sovit mer i fåtöljen. Jag lyckas inte hålla mig vaken idag. Ni får snart komma hit på fika så jag får träffa er.

Tezz: Usch, vilket illa snedsteg. Skönt att det fanns hjälp och stöd.

Nu vaknade hon igen. Hon vill inte ligga själv idag.

• Carma07

Hon lurades. Jag kan dricka upp mitt kaffe.

Vet ni pysselsugna om att det är en mässa i Partille i helgen? Funderar på att ge mig iväg en kort sväng på lördagen.

• Carma07

*gäsp* har precis sovit till Smallville.

Godmorgon förresten. Jag som kände mig så pigg imorse. Det är verkligen sövande att amma.

Ab: Det var tack och lov inget stygn som hade spruckit. Det var någon slemhinna som svider och ligger och stör, men hon trodde den skulle försvinna av sig själv. Jag får nog räkna med att ha ont ett tag till. Men skönt att veta att lagningen ser ok ut.

Vad har ni för planer i helgen? Själv funderar jag på att komma iväg på pappers- och stämpelmässan i Partille på lördagen och på söndagen kommer mina föräldrar en sväng och hälsar på. I övrigt blir det lugnt och försöka hinna med lite småsaker här hemma när jag har ett par armar till.

• Carma07

Bauti: Vad spännande att få komma igång. Jag har egna häxnaglar och kommer tyvärr inte att bli kund hos dig. Men du kanske kan få göra manikyr när de har växt ut igen. (vilket de gör varannan vecka känns det som ) Kommer du sluta nu med din lerverkstad?

• Carma07

Grattis till Lilleboo och lilla L på era 1-månadsdagar!

Frujj: Har precis skickat in papprena till Skatteverket efter att äntligen ha bestämt mig. Det blir Natalie och Elin som mellannamn.

Min mamma hade en morbror som hette Bror och en moster som hette Syster så varför inte Lillebror? Lite tråkigt att heta kanske när man blir vuxen. Men som mellannamn blir det väl perfekt.

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar