Fikasugna erfarna makar
Hej hej!
*tassar förbi och lämnar avtryck*
Hej hej!
*tassar förbi och lämnar avtryck*
Hej tjejer!
Ang. lunchen imorgon. Jag hoppar över den. Det blir lite för stressigt att pinna iväg, äta, tjöta och springa tillbaka på bara 40 min. Vill inte stressa ihjäl mig! Skulle någon däremot sitta kvar till 16.30 så kommer jag gärna! Annars får jag träffa er nån annan dag istället.
Abbe: Kan inte du komma förbi receptionen så jag får se din nya frilla? Var hos frisören igår och trimmade luggen och hon pratade sig varm om dig och din nya coola frilla!
Sorry, girls! Min stressnivå är nere på noll, så jag får tacka nej till den trevliga lunchen! Love u Darlings! *pussar på er alla*
Abbe: Det lät iaf som en cool frilla du fått!
Har fått papprena med datum till slutbesiktningen. Vet ni vad det innebär? Idag är det exakt två veckor kvar tills vi får nycklarna till huset!!!!! Vi flyttar den 25:e, nån stark kvinna och karl som vill hjälpa till?
Carma: Jag ska försöka att lägga upp lite bilder ikväll!
Pratade med maken. Alla köksskåpen är på plats! *fnissar nervöst* Jag sa till maken förrut att jag får fjärilar i magen när jag tänker på detta med huset. Det känns nästan som om man har resfeber!
Frujj: Har minstingen fått nått namn än?
Bauti: Va roligt med en egen nagelexpert i gruppen! Nu kanske jag får tummen ur att prova!
Gjorde Baileys och Dumlemuffins igår. De blev så himla söta, måste jag säga själv. Tog med till jobbet och de verkade omtyckta för de försvann!
Strax dags att sluta för dagen, ha en trevlig afton mina damer!
Hej tjejer!
Nides: Tack för trevlig fika igår!
Måste berätta om vad som hände efter fikan med Nides igår. Vi stod i brunnsparken och väntade på spårvagnarna. Min kom, vi sa hejdå och jag gick raskt bort mot den. Några framför mig gick väldigt långsamt så jag var tvungen att springa runt dom för att hinna. Jag ökade farten och sprang ner för trottoarkanten. Missbedömde avståndet, tappade balansen, lyckades kämpa emot, men bara några steg. Sedan föll jag... stenhårt!! Blev liggandes där en bra stund, med smärta i knät och paralyserad av chock! Det kom fram en kille och två tjejer som hjälpte mig upp från vägen och de satte mig på en bänk. Killen såg att jag överlevt och gick. Tjejerna blev kvar. De skulle åkt med samma vagn, men missade den för att ta hand om gamla tanter som ramlar på stan (läs mig!) Tårarna rann och knät gjorde ont. De gav mig vatten och dextrosol och lugnade ner mig. Vilka fina tjejer alltså!
Efter en stund så lugnade jag ner mig, knät var inte av och nästa spårvagn kom. De hjälpte mig ombord och vi satt och pratade hela vägen tills de klev av.
Jag haltar lite idag, knät är fortf. svullet och jag har hemska stora blåmärken, men det känns inte som att nått är sönder.
Blev så glad efteråt att det faktiskt fortf. finns omtänksamma människor på stan. Har ju hört skräckexempel och jag hade stor tur att springa på dessa hjälpsamma personer!
Hur står det till med er brudar idag då?
God morgon tjejer!
Nibbla: Va duktig du är som kan baka paj med en hand! Snacka om att vara händig! *fniss*
Låter som att ni alla haft en trevlig helg, ja, förrutom Frujjs sömnbrist förstås!
Har varit vid huset och planerat tomten. Vi hyrde in en man med en jättestor grävmaskin som var där hela helgen. Visste inte att det var SÅ mycket arbete att planera en tomt. Massa jord som skulle grävas bort och bytas ut mot annat mer bärande material. Vi har berg i trädgården som skulle skala av och buskar som skulle tas bort och flyttas på. Vår tomt är nästan klar nu, bara lite mer fylle som ska på plats. Resultatet blev jättebra, fastän allt ser ut som en stor lerpöl! Ska så lite gräs och hoppas på att det blir en mild höst, så kanske något tar sig innan vintern. Bara för att få lite bärhet på leran. Ska försöka lägga upp bilder i veckan!
Morsning girls!
Måste bara avreagera mig lite...
*IIIIIIIiiiiiiiiiiihhhhh!!!!!* Vi får nycklarna till huset om exakt en vecka!!
Abbe: Ja, det känns spännande, nervöst och pirrigt!
Hej tjejer!
Nides: Va trist att höra om ditt jobb! *kramar om* Ifall du ändå är här i svängarna så får du gärna luncha med mig också! Fast då får det bli i närheten, för jag har inte lyxen att kunna ta längre lunch än 40 min!
Abbe: Ska du till NY nu också, va kul! När blir det och när blir Barcelona som du nämnde igår?
Själv ska jag till Isla Margarita i november... Maken och jag var och vaccinerade oss igår, aotch!!