Fikasugna erfarna makar
Förresten, för ett tag sen så pratade vi ju om alternativ till BT, jag har hittat ett, är vi intresserade av det fortfarande?? Gratis är det!
Förresten, för ett tag sen så pratade vi ju om alternativ till BT, jag har hittat ett, är vi intresserade av det fortfarande?? Gratis är det!
Nibla: Vad tråkigt med dina släktingar.
Jag kan en del om IBS, det ingår ju i vårat yrke så att säga. Kan hända att jag har en del information i mina bokhyllor, ska titta efter när jag har tid (= med när båda barnen sover samtidigt...)
Du får säga till honom att han säger till sin läkare att han skriver en remiss till en sån som jag... Var det han som bodde i staden som börja med S?
Jo man kan använda en "låst" blogg att skriva i, kan ju fixa en i samma "grupp" som receptbloggen
Carma: Vad skönt med sovmorgon och slö förmiddag! Speciellt när det är sånt här väder...
Med en "låst" blogg så är det bara vi som är medlemmar som kan läsa och skriva. Tänkte på det när jag hittade den funktionen och tänkte på att vi hade pratat om det tidigare. Där kan man ju dessutom skriva vad man vill utan att bli avstängd *blinkar åt Bauti*
Carma: Va? blev det grönt efter en natt bara?? Kan det inte ha varit nåt av solrosfröna eller nötterna som var grönt bara då?
Jag bakade ett bröd häromveckan och när jag tog en skiva häromdan så smakade det mögel *uäääk* men det var bara en av solrosfröna som hade gått o blivit äckligt. Men ändå.. uach.
Såg ni det på tv igår.. hahaha vad äckligt med räkorna.. *fniss*
Nibla: Nä vad trist att vara sjuk Hoppas du kryar på dig snart!
Carma: Jag hade gärna följt med på shoppingtur men har tyvärr fullt upp imorgon, ska till Tandläkaren med W kl 10 o sen till bvc läkaren med lillebror O kl 13.30 så det blir lite tajt om tid för mig tror jag. Men gärna en annan gång!
Hej i regnskogen!
Vädret har förbytts mot rena skitvädret
W är hemma från dagis idag, feber och snor värre än niagarafallen och han kan nog konkurrera med Bautis kolkraftverk. Han har hostat som en hel karl sen kl 3 inatt... oavbrutet. Så här är vi pigga som mörtar idag... *not* Förutom W då som trots 39 grader på termometern röjer precis som vanligt.
Tezz: Jaaaaaaaaaa må du leva ja må du leeeva!! *sjunger*
Grattis på födelsedagen!!
O grattis till alla som har namnsdag idag.. typ jag! *Fniss*
andranamnsnamnsdag... hehe
Nibla: Jobbigt med förkyld bebis. Blir hon väldig tät finns det Nezeril för bebisar och Renässans som släpper på det lite. Men så länge hon inte blir medtagen och får jättehög feber så är det nog bara att vänta ut det.
Simmar vidare i regnet....
Nibla: man kan göra egen "renässans" oxå (saltvattenlösning) hmm har receptet nånstans, ska försöka leta upp det sen, hinner inte nu för jag måste rusa till BVC. Ska till läkaren o kolla O:s öga.
Är det nåt med barnen kan man ju alltid ringa till sjukvårdsupplysningen, de brukar vara bra på att svara på det mesta tycker jag. I annat fall så hänvisar de en vidare (till tex Barn på Östra)
Generellt annars när det gäller barn så säger man att har inte febern vänt efter tre dygn så ska/bör man söka läkare. Såvida inte de är allmänpåverkade osv. Beror ju självklart lite på vad det är runtomkring oxå så att säga. Kanske andra "regler" för spädisar men allmäntillstånde är väl det viktigaste.
Guu va jag tjatar om allmäntillstånd. Hmm nåväl hoppas lilla L kryar på sig.
Tezz: Mmm den där boken ska jag nog skriva på min önskelista
Gomorron!
*vinkar åt Tezz som ännu är den enda som visat sig denna morgon *
Gött o hitta en restaurang som man är helnöjd med. Här får vi fantisera om att gå ut på restaurang ett tag till, kanske inte drömscenariot att ta med sig en bebis och en tvååring ut och äta.. hehe Jo, McD funkar ju.. hihi
Ursäkta mitt morgonsvammel.... kunde inte sova igår, var jättepigg och höll på o greja sen var jag vaken ytterligare några timmar. När lilleboo sen vaknar vid 7 finns ingen nåd, bara att inta Arla-rollen
Nu= trött zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Grattis till dagens namnsdagsbarn! Eller kanske ska säga dagens namnsdagsman!