• Carma07

Fikasugna erfarna makar

Med andra ord hade min mormor en bror som hette Bror och en syster som hette Syster. (För att lättare kunna se det roliga med det. )

• Carma07

Frujj: Elin är en egenkomponerad koppling till min farmor som hette Ellen.

Linum: Härligt med långpromenad i det här härliga vädret.

Försöker komma iväg till jobbet för att hämta bilen för att ta mig en tur till Allum. Men lillsessan är inte riktigt med på noterna just nu. *suck*

Ha en trevlig helg om jag inte hinner kika in mer ikväll.

• Carma07

Hej svejs

Kikar in lite snabbt medan hon ligger och sover i babysittern i köket. Men hör att hon är på väg att vakna. Är snart iväg ut på en promenad i det härliga vädret. Om min kropp tillåter ska jag även försöka städa lite på altanen och i trädgården också.

Frujj: Usch, det låter riktigt otrevligt. Låter som du borde ringa och kolla upp medicinen du har fått.

Ab: Håller med Frujj och tycker det låter som en trevlig söndags-BT-fika.

Igår fick jag sovmorgon igen. Jag brukar även lämna över henne så gott som hela dagen så jag får gjort lite annat. Passade på att städa och komma i lite bättre ordning inför veckan. På kvällen när jag var själv hemma så sov hon såg gott så jag fick lite tid till att pyssla.

• Carma07

Linum: Stort grattis till er idag!! Nu har vi snart gått rundan runt med ettårsjubileum också.

På tal om det...när ska vi fortsätta med bröllopsvisardagarna igen?

• Carma07

Det var synd att vi hade så bråttom till min för nu har jag fått bilderna.

Ab: Vi plågas gärna med det.

• Carma07

Ab: Ni är så välkomna så. Ska bli kul att se era bilder igen.

• Carma07

Nibla: Låter som en trevlig dag. Tänkte jag skulle leta upp något liknande också, men det får vänta lite till. Under tiden får lilltjejen nöja sig med mina egenkomponerade sånger. Kommer ju inte ihåg barnsångerna hur de går.

Frujj: Oskar är fint. Det hade jag som förslag om vi skulle fått en kille.

• Carma07

Halloj

Tezz: Så spännande. Ser fram emot tills när vi får komma på besök.

Idag har lilltjejen återigen sabbat mina planer. På morgonen och förmiddagen är den tiden på dagen hon vanligtvis är som piggast. Jag behöver bada henne, men tycker det är ganska tungt att göra det själv. Så jag ringer mina föräldrar eftersom de ändå skulle hit och bestämmer att passa på medans de är här så får jag lite hjälp. Vad gör lilltjejen då? Jo, hon sover som en gris under hela tiden de är här och sover fortfarande. Nu får jag bada henne själv iaf. *suck*

• Carma07

Frujj: Mycket irriterande. Tycker absolut det låter som ett giltigt skäl att få häva köpet.

Nibla: Tänkte fråga dig detsamma och strålar gärna samman någon dag. Imorgon och torsdag är dumma dagar för mig, men annars är det fritt fram. Verkligen exemplarisk hemmafru du varit idag. Jag har tvättat iaf och matat lilltjejen och nu är det dags att byta på henne igen. Fastän hon fortfarande sover som en gris. Hmm...gris glömde jag skriva i min blogg.

Frujj igen: Om du inte tycker det är för långt kan du väl stråla samman med oss?

• Carma07

Godmiddag

Har varit uppe och badat och skrubbat lilltjejen. Tänkte hon skulle vara nybadad när vi ska till bvc för läkarträff idag. Just nu sitter hon och jollrar i babysittern vi har fått låna. Hon har kortat ner sina sovpass på natten och sömnbristen börjar kännas nu. Hoppas på att kunna ta en soveftermiddag när jag kommer hem igen.

Frujj: Vilka tider har du lämning och hämtning av W. Vi kan väl alltid försöka utgå från det?!

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar