• Frujj

Fikasugna erfarna makar

Godförmiddag
    Då kör vi en sammafattning av de tre läkarbesöken som klarats av på de senaste 18 timmarna:
    W: Dubbel öroninflammation, ögoninflammation och allmänt hostig, snorig och mest kletig/kladdig överallt
    O: Öroninflammtion med spräckt trumhinna (tro sjutton att han har varit ledsen )
    Mamma mu: Mest utmattad, jo en ögoninflammation oxå (så jag snyltar på W:s ögondroppar....

Nån som vill byta med mig...?

• Frujj

Carma: Nä jag stannar här i hemmabacillhärden och bevarar bacillerna för oss själva. Eller snarare begraver dom i pencillin-antibiotika-ögondroppar-inhalationssprayer...Enda gången man får lov att vara riktigt ego *fniss*

Funderar faktiskt allvarligt på att hålla W hemma från dagis resten av året, så man åtminstonde får en chans att hålla sig frisk över jul!

• Frujj

Bauti: Jag är inte så bra på det där med hotell och sånt men min första tanke är nåt spa-hotell.... det är iaf min dröm.. haha Fyller ju oxå nu snart men att åka iväg en helg med maken ensam... ja det får väl förbli en dröm tills jag fyller jämt nästa gång.. höhö

Carma: Ja det verkar bara vara du och jag på snackeribloggen...
    Såg ni mailet om den andra bloggen förresten, receptbloggen alltså. Jag har fixat så alla kan fixa med allt, så det inte är bara jag som sitter på det
    Så... fritt fram att pynta receptbloggens layout!!

• Frujj

God förmiddag
    Måndag igen, lilleman sover och storeman busar och jag försöker skriva en shoppinglista. Hade som mål att komma iväg till Coop innan kl 11 men det är nog kört eftersom liten plutt fortfarande sover.

Hoppas alla har haft en trevlig helg, här har bakats och grejats och jag känner mig ganska nöjd

• Frujj

Tror inte jag hinner fika i veckan, tyvärr, födelsedag på lördag, dop på söndag en del o fixa till det och måste fixa de sista julklapparna. Dom två små är piggare men fortfarande pencillinätare och ögondroppsintagare. Tänkte hålla W hemma från dagis denna veckan för att han ska ha en chans att återhämta sig.

• Frujj

Ja... tiden går visst fortare än vad jag vill tro

• Frujj

Tjingeling. Nu har jag varit på Coop, skönt att ha det avklarat. Ska baka pepparkakor med stora E i eftermiddag så då är det lika bra att ha den ena grejen gjord.

I helgen bakade jag saffranssnurror, såg vääldans smaskiga ut på bilden och fyllning av vit choklad gjorde att jag fantiserade om världens mest fantastiska bullar.. tyvärr var de inte så fantastiska, de var inte äckliga på nåt sätt, bara det att man kunde lika gärna gjort en fyllning med vaniljsocker, istället för dyr choklad
    www.arla.se/Default____17653.aspx

• Frujj

Tezz: Den var väl inte alls kass!

Gah jag känner mig irriterad över det här med folks OSA:nde till kommande festligheter. Kommer ni ihåg det från bröllops-OSA:ndet?
    Folk skiter i datumen, eller hör inte av sig alls.. eller kommer med käcka allergier nån dag före... *sur*

• Frujj

doping

*fnissar med Tezz och skrattar som kossan muuu så det blir milkshake*

*garvar*

• Frujj

Japp, nu ska O bli en O på riktigt. Försökte övertala maken att det skulle bli Lillebror med i namnen men han vägrade, coh att sexstrejka funkar inte.. haha
    Choklad blir det nog med tanke på all choklad jag åt igår...

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar