• Frujj

Fikasugna erfarna makar

AB: Låter som en trevlig dag

Jag ska egentligen iväg på ett möte i eftermiddag om ett projekt jag ska vara med i, vet inte om jag orkar åka iväg, så typiskt för jag var sjuk förra gången oxå,eller inte jag utan W den gången. KÄnns pinsamt att ringa o säga att "ja jagär sjuk igen!"
    Å andra sidan vill väl de inte ha mina bacillusker så här lagom till jul

• Frujj

Ja man får ha lite såna där guldkorn som gör att man orkar

• Frujj

Godmorgon Fruar!
    Grattis M till karriärlyftet! Skönt att höra lite positivt om arbetsmarknaden för en gångs skull!
    Kikade efter lediga jobb inom min bransch igår och såg att de söker 4 st morotstanter i Borås Iofs kanske lite på gränsen för långt att åka tycker jag.. bor ju på "fel" sida älven.

Linum: Usch har oxå den där sjukan du har, hosta, feber (fast bättre nu) och snörvel snörvel.

Nibla: Trist med dina kollegor. Man vill ju tro att de bara råkat glömma att bjuda in dig men när du skriver så att de pratat om det bakom din rygg så låter det ju annorlunda *grr*
    Tyvärr känner jag igen scenariot väldigt väl från mitt jobb... har jobbat där sen 1996, vart fast anställd (mitt "ordinarie tjänst som usk) sen 2000... och ändå "glömmer" dom (eller ja rättare sagt då helt enkelt SKITER i) att höra av sig till mig när det är julfest mm. Men man får minsann höra att dom bjudit in alla som är föräldralediga, studielediga osv osv. Men inte mig.

• Frujj

Nibla: Du får ta en promenad med lillan i bärselen?

• Frujj

Nibla: Ah då förstår jag, bebis i bärsele och mjölpåsar blir lite väl tungt.
    Jag har tänkt koka fudge idag, Stora E är på väg hem från skolan idag så jag tänkte använda henne som barnvakt
    Skolavslutning idag = tidig dag

• Frujj

*fnissar*

ser framför mig hur Nibla kommer med Lilla L i bärsele och en skottkärra framför sig full med mjöl, mandel, frukt och julgott
    Ja ska man leva upp till Bree van der Kamp så *fnissar med glimten i ögat*

• Frujj

Håller med Ab, Nides ta ett rejält jullov och njut! Kom igen med nya krafter sen. Som Linum säger så går det mesta ändå i ide nu.

Nu ska jag baka en pepparkakscheesecake!

• Frujj

Hallå i eftermiddan
    Frågade ju för ett tag sen om förslag på konferenslokaler och jag letar i tråden men hittar dom inte...
    Kan nån kläcka snabba tips igen?
    (eller vilken sida det ligger på....)

• Frujj

Nides ni var väl på Malins skafferi? Nöjda?

• Frujj

Hej
    Håller på och julpyntar lite, (sen som vanligt..) upptäckte att det varit möss i lådorna på vinden!! Blääääääääääääää fick slänga en massa julpynt, usch!!!!!!!!!!!

• Frujj

Nä möss är jag gärna utan, blärk!
    Blir så himla äcklig oxå när man upptäcker så där bara "OJ!" att det har vart nån på besök i en låda man just håller på o gräver i. Kan säga att det blir väldigt lite julpynt i år...

• Frujj

Carma: Ja just det ja jag fick mailet och har glömt svara *snurrig*
    Tack för erbjudandet men jag hoppar nog över att handla nåt där just nu. Fanns jättemycket fint men vi har määääääääängder med kläder och prylar från W

• Frujj

Har just bussat maken på 3 (mobiloperatören 3 alltså) dom dumma idioterna *grr* har skickat en faktura till mig trots att det var över en månad sedan jag skickade tillbaka telefonen till dem. Dessutom förväntar jag mig att få en bekräftelse på att de tagit emot telefonen, men icke icke. Självklart ska jag betala för de sms jag lyckades skicka när telefonen inte fungerade men jag ska ju inte behöva betala för abbonemang under december när jag inte ens haft telefonen kvar! *arg*

• Frujj

Önskar er allihopa en God Jul!
    Tänkte greja lite här nu, ska koka lite mer godis, fick en julgodiskokbok i födelsedagspresent så den har jag läst och dreglat över och nu ska här bakas och kokas!

Stor julkram till er alla från tomten på Hising Island!

• Frujj

Hehe här har det oxå hunnits med två bajsblöjor varav en orsakade en ny hög med tvätt
    Carma: Låter trevligt med lite dans för lilltjejen

Här ska stora E åka in till Nordstan med en kompis för o kolla på Danny. Gillar det egentligen inte men man kan ju inte låsa in henne heller. Får ge henna strikta instruktioner och hur och var man hanterar sin plånbok/mobil mm bara... *Brr för julshopping*

• Frujj

God Jul och hoppas alla har en trevlig sådan!

Nibla, Skönt att det inte var nåt med lillan, det är inte konstigt att man kan bli nojjig ibland! De små kan ju inte själva tala om ifall nåt är fel, och då är det såklart man ringer o frågar nån! Skönt att ni slapp spendera julhelgen på Östra iaf, inte kul att bara sitta rätt upp och ner och glo in i en vägg och vänta på doktorn. Då är det roligare att vänta på tomten

Kram på er!

• Frujj

Gokväll

Nibla: Hoppas du/ni inte blir sjuka till imorgon!
    "Kul" med blommorna.. *fniss*
    Lycka till på dopet!
    Vi hade dop för lilleman förra söndagen i vigselkyrkan. Tyvärr blev det inte vigselprästen eftersom han blev sjuk men det var helt ok ändå. Blev dock lite småsur på alla som lät sina ungar härja fritt under kalaset, fattar inte varför folk verkar tänka "yes! vi är inte hemma, släpp lös ungarna!!" Surt tycker jag som lagt massa tid och energi på dukning, fixa mat, mm mm. *grr* Jag tycker ungar SKA kunna sitta still under en middag nån gång.

Carma: Kul att måla om!

Bauti: Förstår dig precis. En liiiten paket kan de ju tänka på ändå. Vi köper inte heller julklappar till varandra och inom släkten har vi sagt att vi bara köper till barnen. En jul för några år sen satt jag på jul och var den enda som inte fick en enda paket Det kändes inte så roligt, det behöver ju inte vara nåt märkvärdig en liten chokladbit eller vad som helst hade gjort min dag.. men men det var så det var sagt men det kändes. Låter kanske fånigt men tja... jo.. äh ja ni fattar säkert.
    Skickar en julekram till dig Bauti, och er andra med förstås.

I övrigt kan jag säga att jag mår skit idag, är trött trött trött och tja.. känner mig mest nere. Hade helst legat i ett hörn och gjort mest ingenting. Det går väl över nån dag.

• Frujj

Hej
    Vad kul det låter med upp-piffning av hall och målande av barnrum

Tänkte bara ropa Gott Nytt År till er alla, ska som Nibla fixa efterrätten till nyårsfesten imorgon så jag får väl ställa mig i köket och börja greja. Mjölkchokladtårta med varm hallonsås blir det *mums*

Grattis och hipp hipp hurra några dagar i förväg till Bauti också! Stor födelsedagskram!!

Vad händer den 7 feb, Tezz?

• Frujj

Har tagit mig friheten att piffa upp våran receptblogg ikväll
    Nån som misstycker så är det bara att ändra till nåt annat!

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar