• Nibla

Fikasugna erfarna makar

Frujj,
    Det är bara bra med händerna! Blev bra redan på BB faktiskt. Skönt, för vissa måste ju opereras eftersom besvären inte försvinner.

Melker,
    Påminner om Farbror Melker i Saltkråkan. Jag tycker det är rätt fint, men det är nog bara för jag är van att höra det ofta, min kompis brorson heter så.

• Nibla

Nu ska jag till pappersakademien i Partille och köpa lite papper till inbjudningskorten till L's dop.

N är hemma från jobbet idag, hade migrän imorse, så han är hemma med L. Skönt att slippa stuva in henne och alla hennes attiraljer i bilen.

Syrran kommer hit ikväll. Vi tror ju att brorsan kommer gifta sig i och med deras sons dop nästa lördag. Så vi ska knåpa ihop en sång om honom, som vi kan framföra under middagen. hahaha! Han kommer inte undan!

• Nibla

Tez,
    Vilken festlig doktor! Hoppas att cystan inte kommer tillbaka nåt mer...

Idag var vi uppe med tuppen. Körde N till tåget. När jag kom hem åt jag frukost, läste tidningen, svängde ihop en kycklinggratäng, dammade i vardagsrummet, dammsög i köket. Har tom hunnit sminka mig! (Ska få besök av två väninnor med bebisar kl 11)

Imorgon ska jag och lillan till Östra, äntligen ska hon bli av med sin skena. Läääängtar!

• Nibla

Frujj,
    Vi fuskade imorse faktiskt......hon lång bredvid pappsen och myste. Helt skenlös!

Blir så less....Maken bad mig ringa och säga upp en prenumeration på en tidning som han inte hinner läsa. Ringde till deras kundtjänst och uppger prenumeraitonsnummer. Tjejen jag pratar med börjar käckt att fråga vad vi har för väder i Lerum. Hur dagen går annars och allt mysigt man kan göra inne nu när det är höst. Väldig trevlig tjej tyckte jag från början. Sen gick det upp för mig att hon endast körde detta kallprat för att bygga upp nån sorts relation så jag inte kunde tacka nej när hon tjatade om att behålla tidningen. Hon kom med en massa orsaker till att vi inte skulle säga upp tidningen. När jag för sjätte gången sagt att vi inte är intresserade längre blev hon helt kort i tonen och var inte lika trevlig längre.........*suck*

• Nibla

Frujj,
    Pappersakademien i Partille var som vilken pysselbutik som helst. Inget WOW direkt, men helt ok.

• Nibla

Frujj,
    Du har Arkivet vid Domkyrkan
    Format (bakom gamla Sheraton)
    InEx (vid kompassen, samma sida som SoHo, caféet)

• Nibla

Hej hej!

Har precis städat HELA huset, från källaren till övervåningen. Dammtorkat, flyttat undan alla möbler och våttorkat. Organiserat om i källaren, tagit in utemöblerna för säsongen. Städat garderober. Med andra ord, städat från golv till tak!!! Är helt slut nu.....

Ska göra en tacopaj och bänka mig i soffan framför IFK-Kalmar FF. Heja IFK för en gångs skull. Vinner de gynnar det Elfsborg...
    Ikväll ska vi titta på "stjärnor på is", verkligen ingen bra produktion, irriterar mig på Gynning. Men det är roligt att se hur de åker konståkning.

• Nibla

Frujj,
    Du MÅSTE ju verkligen säga upp det där skitabonnemanget. Vilken dynga!

Vilket härligt väder det är idag!! Vi ska äta frukost och sen bege oss ut på en promenad. Ska ner till en barnaffär här nere på torget, lillan har vuxit ur alla sina pyjamaser.

I eftermiddag kommer lillans mormor, morfar, farmor, farfar och gammelmormor på besök. Snacka om att hon ska få gunst.....

• Nibla

Ab,
    Det är såååå mysigt med en L utan skena. En helt ny bebis som kan ligga med endast blöja i sängen och gosa med sin mamma och pappa på morgnarna.
    Plus att blöjbyten går i ett huj på nätterna till min stora glädje. Äntligen kan man få tillbaka sin skönhetssömn.

Frujj,
    Vilken skit rent ut sagt! Att man bara kan nå dem skriftligt för att reklamera.

• Nibla

Tur att vi redan fått barn: Jennifer och Jussi.

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar