• Nibla

Fikasugna erfarna makar

Jussi, så hette den elaka intendenten i Rederiet, han var finne. (jag kan mina TV-serier)

• Nibla

Nu har jag haft en dust med en hundägare som rastar sina hundar i dungen bredvid vår tomt. Hon får gärna gå där hur mycket hon vill med sina hundar, men nu har jag sett dessa hundar springa in på vår tomt, säkerligen ett tiotal ggr så det är ingen engångshändelse.
    Jag vill inte ha en massa okända hundar springandes på vår tomt så jag bad henne att koppla hundarna. Då sa hon att vi får skylla oss själva som huggt ner ett par buskar som vetter mot dungen plus att vi inte har nåt staket. Hallå? Jag tycker att oavsett om man har staket eller inte så ska inte hennes hundar springa in på andras tomter.
    Den dagen L blir såpass stor så hon kan gå och vi är utomhus så vill jag inte att det ska komma inspringandes jyckar från höger och vänster.
    Hon gick sin väg och avslutade med att säga att vi får sätta upp staket. Bah!

Ja ja.....

Nu kommer en väninna och hennes son Fabian på fika.

• Nibla

Hej på er!

Frujj & Carma,
    Får man följa med till Backaplan imorgon?

• Nibla

Hej på er!

Instämmer med Bauti, jäklar vad det blåst inatt!

Har varit uppe två ggr inatt och ammat, till min stora glädje går gamla avsnitt av Beverly Hills 90210, fyra avsnit på raken. Haha!
    En tjej på Familjeliv hade förresten startat en tråd om att hon verkligen inte förstod hur ammande mödrar kunde göra annat än att koncentrera sig på barnet när man ammar, typ surfa, kolla på TV, prata i telefon. Herregud! Att folk orkar lägga sig i hur andra sköter sitt liv......
    Hon startade säkert tråden för att hon själv inte har förmågan att göra nåt annat samtidigt. Simultankapacitet kallas det, mina vänner!

Idag ska vi på föräldragrupp. Sen ikväll bär det av till torpet. Imorgon är det dop (ev. bröllop).

• Nibla

God morgon!

Har haft en mycket trevlig helg! Åkte till torpet på fredag kväll och myste framför TV:n. På lördagen tog N och svärmor med L ut på en skogspromenad så jag fick tid att måla naglarna och göra mig allmänt vacker.
    Vid 16-tiden var vi på plats i Varnhems Klosterkyrka, en väldigt mäktig kyrka där Birger Jarl ligger begravd. Vi var ju som sagt bjudna på dop men när portarna öppnas spelas Mendelsohn brudmarsch. In kommer brorsan i en väldigt stilig uniform från 1800-talet (han är militär) och bruden har en mycket vacker halterneckklänning och en bukett med röda rosor. Efter vigselceremonin döptes lillkillen.

Efter kyrkan åkte vi alla till officersmässen på regementet där festen tog vid. Det blev skaldjursbuffé. Jag och syrran hade förberett en sång till brorsan eftersom vi anat att det skulle bli bröllop. Den gjorde succé.
    Vi dansade hela kvällen och hade jättekul! Åkte tillbaka till torpet vid 2.30 på natten.
    L var så snäll hela tiden, sov i kyrkan, var vaken till kl 23 på kvällen. Satt med i mitt knä under middagen och sa inte ett pip. Somnade sen som en stock i sin vagn och sov hela vägen i bilen.

Vi ska ha dop för L den 28/12, eftersom N's bror är hemma från USA då.

• Nibla

Bruden som har samma förnamn som jag heter nu samma som jag gjorde som ogift. Haha!

• Nibla

Good morning!

Jag har sträckt mig i nacken, gör skitont!
    Ska hem till en kompis på fika här i förorten, tänkte vara så hurtig att promenera dit, det är 5 km.

Ska bli skoj att träffas på fredag!!

• Nibla

God Morgon,

Har varit uppe sen 4.50. Ammade lillan, fastnade för en dokumentär om Auschwitz. Fy fan, rent ut sagt att nåt sånt fick hända!!
    Kunde inte somna om efter det, så jag satte på nyheterna. Sen vaknade N för att gå till jobbet så vi skjutsade honom till tåget. Nu är klockan över 7 så det känns onödigt att gå och lägga sig igen.

Idag ska jag och Lillan till IKEA och Backaplan. På IKEA ska det inhandlas burkar av alla de slag att ha i skafferiet. Har nämligen fått tillbaka dessa förbaskade mjölbaggar. Igår när jag ätit upp min gröt låg det en rackare och flöt i mjölken och detta upptäckte jag när jag redan slevat i mig hela portionen. Fy fasen vad äckligt...... Ingen som har nåt käckt husmorstips hur man kan tänkas bli av med dessa odjur?

• Nibla

Carma, Ok, får slå dem en pling....

Ab,
    Ska du leka med hunden eller trädgårdstomten??

• Nibla

Tez,
    UVI är urinvägsinfektion.

Har varit med lillan på "besiktning". Hon gick igenom utan anmärkning. Nu sover hon som en stock i soffan.
    Har förgäves sökt igenom källaren efter Halloweenutstyrsel. Var på Halloweenfest för tre år sedan och nånstans i källaren ska jag har lagt de kläderna.....Får väl komma som den häxa jag redan är!
    Ska bli trevligt imorgon!

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar