• Carma07

Fikasugna erfarna makar

Hallojsan

Nides: Usch, vilka tråkiga besked. *kramar om* Men om jag fattat det hela rätt så blir du "bara" av med uppdraget, men har kvar en anställning? Vad kommer att hända för dig nu?

Tezz: Vad härligt det låter med semester.

Linum: Asia spa är väl den i Varberg? Där har vi varit och det var hur mysigt och härligt som helst där. Har iofs inte några andra att jämföra med, men vi var väldigt nöjda.

Igår var vi hos bvc för en läkarträff. Vi mätte och vägde henne också och hon har gått upp ordentligt i vikt. Så nu behöver vi inte komma förrän om två veckor.

Idag ska vi på återträff med föräldragruppen. Ska bli kul att få träffa de andra och deras bebisar också. Vad jag har hört så är det bara två bebisflickor i gruppen.

• Carma07

Goddagens

Det har varit en lugn och skön helg. Igår var jag iväg en sväng till min faster och hälsade på så de fick träffa lilltjejen. Sånt underbart höstväder det var. Jag verkligen älskar hösten det är så vackert på vägen upp till Alingsås. Det var nästan så man körde av vägen för att man kollade på alla träd istället.

Maken var sjuk igår och är hemma idag också. Då kan jag passa på att räcka över lilltjejen emellanåt så man får gjort lite annat. Ikväll kommer vänner på besök.(Pianisten från bröllopet och henner dotter som höll blommorna)

Imorgon kommer vår annons ut. Inte en dag för tidigt. Men bättre sent än aldrig.

• Carma07

Nibla och Frujj: Vad sägs om att stråla samman någon dag denna veckan?

Linum: Hihi, undrade över att du var fet i lördags. Tänkte att du kanske hade ätit jättemycket mat och ända fram till halvfem.

Abbe: Skönt att vara frisk igen. Måste vara något liknande som maken fick här hemma. Håller tummarna stenhårt för att vi andra klarar oss.

• Carma07

Nibla och Frujj: Nästa vecka blir bra. Som det ser ut nu så är jag flexibel.

Nibla: Ev kan jag följa med på sångstund, men det beror på vilken tid du går. Jag ska på återbesök till bm kl 10:00.

• Carma07

Och fredag har jag bvc kl 10:30 såg jag nu.

• Carma07

Tezz: Spännande med huset. Jag håller tummarna att allt går bra.

• Carma07

Frujj: Min brorsa. Fast han blir ju vansinnig på mig om jag föreslår honom. Är kompisen trevlig?

Linum: Jättekul att Addiz kommer.

Tezz: Det är en stor grej att köpa/bygga hus.

Har haft min kompis och hennes dotter på besök. Eller rättare sagt lilltjejen. Hon visade sig verkligen från bästa sida och jollrade och skrattade som aldrig förr.

• Carma07

Halloj

Kikar in snabbt med en sprattlig tjej på axeln. Ska snart ta mig en fika. Idag har vi äntligen vår annons ute i gp.

Frujj: Håller med om att det är bra tips från abbe. När jag jobbade i butik hade vi ofta pryoelever som jag fick ta hand om. en del var framåt från början medan andra var tysta och lite rädda. Jag brukade alltid prata med dem och fråga efter intressen och så. ibland fick man lirka lite tills man hittade det som dem brann förr. Då slutade dem nästan inte att prata och viktigt då att man lyssnade på dem och ställde frågor. Efter det så skötte dem nästan affären helt och hållet. Stor skillnad när man hade hittat rätt.

• Carma07

Tezz: Grattis till huset. Ska bli jättekul att få se det irl senare. Det är svårt att fatta att man har flyttat till hus och för vår del var det nog inte förrän vi kunde börja vara på altanen och i trädgården som det började trilla ner. Jag vet dagen vi skulle köra ut första lasset så tyckte jag att maken körde så otroligt sakta och tyckte att vi aldrig kom fram. Jag kollade hastighetsmätaren hela tiden, men han körde tom lite fortare.

Frujj: Tror inte min bror är den uppvaktande sorten.

Får se om jag kommer åt att fixa någon utklädnad till den 31:e. Men å andra sidan har jag sett i spegeln hur jag ser ut för tillfället och tror det räcker med svarta kläder.

• Carma07

Ab: Vart hade du köpt din billiga häxhatt? Har för mig att du har nämnt någon tidigare.

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar