• Linum

Fikasugna erfarna makar

Jaha! Totaldiss idag alltså!

*muttrar och räcker ut tungan*

• Linum

*tittar ut genom fönstret och konstaterar att solen lyser*

Hmm. Varför snöar det på Hisingen och inte här?

Snart kommer en kompis hit. Jag ska hjälpa henne med hennes CV och så blir det lite lunch också. Jobba ska jag ju göra också ja...

• Linum

Jag har snabbdammsugit, pratat i telefon, diskat lite, dammat, fixat håret och matat katterna. Och jobbat. På 3 timmar...

Inte riktigt lika effektiv va?

• Linum

Snabbkurs i snabbdammsugning, 5p.

"Ta fram dammsugaren och starta den. Gör ett svep över golvet, fast bara på ställen som uppenbarligen ser dammiga ut. Strunta i skrymslen och vrår och lyft absolut ingenting från golvet. Dammsug istället runtomkring sakerna."

Betyg: MVG

• Linum

Carma: ...och så säger de att det är jobbigt att vara mammaledig... Fasiken vad jag har slitit med mitt jobb idag

• Linum

*suckar ljudligt och skickar inga som helst kramar till Venezuela*

Välkomna hem, när ni kommer hem!

• Linum

M blev också av med jobbet sitt... fast han kände det på sig och har redan annat på G. Tur att han är driftig!

Det är helt sjukt vad många det är som blir arbetslösa nu! Måste ju vända snart tycker man, fast detta är ju tyvärr bara början.

Året är ju inte slut än för vår del. Det kan med andra ord hända ännu mer skit...

Godnatt!

Ps: Granen står väldigt grön och extremt grann i stugan!

• Linum

Frujj: Jag tror att de har sådana på antingen lilla teaffären vid Kungsportsplatsen eller på Kahls kaffe på Korsgatan. Det ligger en tehandel inne i Mölndals centrum som kan ha.

Spa var bra! Fick en kurbehandling med alger och annat bös - jätteskönt! Maten var jättegod och sällskapet trevligt (mor+syster).

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar