Fikasugna erfarna makar
Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!
Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn
Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!
Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn
aha googlade lite och den ges efter 1 jan till alla barn som är födda efter 1 okt.
Här blev det verkligen en slapparlördag. Var uppe vid åtta med en pigg liten tjej. Framåt tolvtiden var hon väldigt trött och orolig och då får man natta henne lite granna. Men varför är deras powernapp så mycket kortare än mina? Fick matat henne och sedan tog maken hand om henne så jag fick fortsätta sova lite till. Vaknade först efter fyra timmar!!
Tezz: Vilken härlig semester ni har. Du får drinka och sola för oss andra också.
Nibla och Frujj: Vår lilltjej fick också bara en spruta. De andra mammorna har pratat om någon extra spruta som jag inte riktigt fattat vad det varit. Tycker det är så dåligt att de inte informerar om det hela på bvc. Undrar varför det är så överallt. Är det för sent att ta den senare tro?
Jag fick heller ingen information om den extra sprutan utan fick höra från en annan mamma att det fanns en extra spruta så jag frågade BVC-sköterskan. Fick lite känslan av att om jag inte hade frågat så hade hon inte sagt nåt heller.
För oss var det inget snack om saken att pröjsa för den extra sprutan då denna är vaccin mot bla hjärhinneinflammation vilket kan orsaka dövhet. Många av de barn som fick hörselimplantat av det företaget jag jobbade för innan hade drabbats av hjärnhinneinflammation, så ni kanske ska kolla med BVC. (Vill inte skrämmas, men detta var främsta orsaken till varför jag ville att hon skulle ha den)
Jag får höra mig för mer om sprutan.
Idag har jag haft sovmorgon till klockan elva. Sen frukost och slappardag. Riktigt skönt. Har spenderat stor del av tiden i pysselrummet. Nu planerat vi att krypa ner i soffan och kolla på film. Om jag nu får väckt maken efter vi har nattat lilltjejen.
Linum: Hur hade ni det på ert spa? *avundsjuk*
Imorgon blir det nog en liten tur till familjecentralen när de har sångstund. Är nyfiken på hur lilltjejen reagerar på det.
God morgon
tillbaka på kontoret o skall stanna här i flera veckor. Yippi så skönt. Paris var bara jobb (bilder på hotellet kommer på bloggen idag. Ni måste se... bordell-look-a-like*s*)Fredag var hemmadag. Tippen, julklappar, fika med mamsen. Lördag fikade vi med Linum och herr Å. Hur trevligt som helst. Igår var jag på Liseberg med vänninorna. kallt o klart. Glögg o allsång med Lotta.
I morgon skall jag på föreläsning om Champagne. Ulf Wagner föreläser på Universitetet. Ett par julmysinbjudnignar i veckan o konsert på söndag.
Nä nu skall jag göra reseräkning
Halloj
Idag skulle vi ha gått på sångstund men försov oss. Igen. Jag skulle ha en mysstund med lilltjejen i sängen hade jag tänkt men hon var inte rikttigt med på noterna. Hon krängde fram och tillbaka och drog mig i näsan och munnen. Efter ett tag somnade jag iaf och jag tror hon gjorde det också eftersom jag inte hörde något. Vaknade efter 2½ timme. Och nu precis tänkte jag gå på promenad så börjar det regna. Attans pisseväder.
Ab: Låter som du har haft en trevlig helg som vanligt. Antar att det är skönt att få vara hemma när man har flängt runt en del och ändå inte hinner besöka platserna på egen hand.
Asch, nu tror jag att det blir kaffe och kaka istället och så får jag se om det slutar att regna.
Hej
Carma: Håller med om attans pisseväder. Hade oxå tänkt gå promenad, hade en kompis här på besök men vi satt inne o drack te och tjötade istället. Trevligt det oxå
Vaknade imorse och har antagligen sträckt mig i nacken i sömnen.. gör sååå ont. Känner mig nästan sjuk blä.
Men det går väl över det med! Ska värma min vetepåse sen och lägga på axlarna. Kanske ett bad sen ikväll oxå *mmm*
(som dessutom genererar lite egentid om man låser dörren )
Ab: Skönt att vara hemma igen, kul att resa men inte när det bara är jobb jobb och åter jobb kan jag tänka mig.
Frujj,
Åh, vad avis jag blir på att du ska bada.......vi har ju som bekant inget badkar längre, sen vi flyttade från lägenheten i stan.
Har varit på en liten promenad och handlat på ICA. Det blev sirap, blockshoklad, nougat, marzipan, nötter och grädde. Kan ni gissa vad jag ska hitta på?? Hehe!
I helgen var jag på en lagerutförsäljning nära där mina föräldrar bor. Köpte följande:
Fyra krukor, en picknickväska, två ljusstakar i gips, en adventsljusstake, fyra stjärnor att hänga i fönstret som dekoration, en vas, ett fat. Det mesta i märket Cesars Collection som har en massa fint inom heminredning. För allt detta fick jag betala 250 kr. Som hittat! Jag ÄLSKAR att fynda!
Nu skriker lillan, bäst att ta upp henne!
Nibla: Ja det är himla gött o bada, det var ett av mina krav när vi köpte huset... vi ska ha badkar! Givetvis fanns det inget när vi flyttade in men vi satte in ett efteråt. Det är gött o bada men har inte gjort det på ett tag, så jag ser fram emot kvällen!!
Det blev liksom inte av när jag var gravid för jag var rädd att inte komma upp ur karet.. hahaha
Låter gott med julbak!!
Ska åka o handla sen när maken kommit hem, kanske blir det julgodismaterial inhanlat då!
Mysigt med bad. Kanske också ska ta mig ett bad ikväll. *funderar*
Jag funderar på att göra bananfudge och ge bort i present imorgon till min kusin som fyller år. Hon har problem med laktosen så tänkte om jag fixade laktosfritt godis åt henne. Iaf så gott jag kan. Har ingen aning hur det är med blockchoklad men kan iaf välja laktosfri grädde.
Men som det ser ut nu så gör jag nog en inköpslista till maken så får han åka och handla ikväll. Dessutom har lilltjejen somnat så gott nu.
Frujj: Hoppas det släpper i nacken snart. Man blir verkligen handikappad av att inte kunna röra sig ordentligt.