Fikasugna erfarna makar
Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!
Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn
Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!
Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn
Party???? klart vi kommer!!!!
Hej hej!
Här är det lugnt, en gammal kollega kommer snart förbi på besök.
Vi har börjat planera hur vi ska göra iordning i lillans rum. Hon fick en liten röd soffa i julklapp av sin farmor och farfar, hur söt som helst. Var i fägaffären igår och hämtade färgprover. Tre av väggarna ska få färgen "jordgubbsmjölk" en svag svag rosa som nästan ser vit ut. Sen blir det en randig fondvägg i rött, vitt, tuggummirosa och grönt. Har även hittat en sida på nätet där man kan köpa väggdekor, så nåt sånt blir det också.
Dopet flöt på bra. Hon fick jättefina saker, bla en tavla som min mormor broderat. Hur fin som helst!
Imorgon ska vi hem till goda vänner på nyårsmiddag. Det blir knytis så jag ska fixa dessert. Det blir parfait med varmrörda hallon. Inte helt fel.
Carma, firar ni nyår en dag tidigt?
I eftermiddag blir det en promenad ner till torget, det är REA i barnbutiken!
Nibla- färgerna var ursnygga. Så fint det kommer att bli
Nibbla: Vilken sida på nätet är det där man kan köpa väggdekor? *nyfiken*
Nibla: Nä, oj, det blev visst fel. Vi väntar till imorgon som alla andra. Jordgubbsmjölk och tuggummirosa *fniss* Låter som härliga färger.
Tezz: Där kan du gå in i dina inställningar och ändra. Nu är jag inte inloggad och kan kolla, men tror det är Layout och sedan Teckensnitt och färg. Du får sedan leta upp bakgrundsfärg för bloggrubrik eller vad det nu står och välja vit. tänk på att även ändra färgen på texten på din bloggrubrik också, annars syns inte den.
Carma: Tusen tack för hjälpen! Har varit inne där och provat allt som går att klicka på. Provade att ställa in alla färger som gick på vitt, men det hjälpte inte. Nu har jag iaf. valt en bakrund som passar ihop med den andra färgen. Det får gå så länge!
Så, nu har jag uppderat min blogg lite.
Förresten, är det någon som har nått att göra den 7 februari?
Tezz: Jättefint på din blogg. Nu ännu mer avis på garderoben. Kan kolla lite mer om bakgrunder när jag är inloggad nästa gång och maila dig.
Hej
Vad kul det låter med upp-piffning av hall och målande av barnrum
Tänkte bara ropa Gott Nytt År till er alla, ska som Nibla fixa efterrätten till nyårsfesten imorgon så jag får väl ställa mig i köket och börja greja. Mjölkchokladtårta med varm hallonsås blir det *mums*
Grattis och hipp hipp hurra några dagar i förväg till Bauti också! Stor födelsedagskram!!
Vad händer den 7 feb, Tezz?
Tez,
Här är sidan med väggdekor: vimsadekor.se/
Frujj: Vet inte än ifall det händer nått, men ville bara kolla ifall folk är väldigt upptagna eller inte! *ler*
Nibla: Tack för länken!!
*stämmer in i Frujjs sång* "Hipp hipp hurra (i förskott) för vår bautis födelsedaaa!"
Har tagit mig friheten att piffa upp våran receptblogg ikväll
Nån som misstycker så är det bara att ändra till nåt annat!
Har tagit mig friheten att piffa upp våran receptblogg ikväll
Nån som misstycker så är det bara att ändra till nåt annat!
Mina älskade vänner.
GOTT NYTT ÅR på er alla!! *slänger kyssare som värsta kattapulten*
gott nytt år
och
grattis i förskott till bauti!!!
Konstigt. Jag skrev med stora bokstäver, men det ville sig tydligen inte.
Frujj: Såg bloggarna. Det blev jättefint. Har tänkt att fixa med det sedan vi fick tillgång till ändringar, men tror inte att jag hade hittat en så passande, bra bakgrund som du har gjort. Tycker det blev helt perfekt.