Fikasugna erfarna makar
Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!
Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn
Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!
Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn
det blev Duchess. Australia hade kassa biljetter kvr. Nu skall jag ner på stan i em. Shoppa lite före bion. Nån som vill fika?
Linum: Låter som en trevlig nyårkväll. Vi ska få lite besök och förhoppningsvis laga till något smarrigt. Ska bara försöka städa bort allt jädra damm. Man kan tro att vi har 20 katter hemma som dammar, men det är bara byggdammet som jagad oss! När börjar du jobba igen?
Carma: Tack för tipset om bakrunden på bloggen! Har en fråga till. Hur tusan gör man för att få vit bakrund till texten? Jag har försökt ändra till olika mallar i bloggen, men det hjälper inte. Hur har du lyckats med det?
Abbe: Åh, så trevligt med fika! Vi ska ha nyårsgäster som ska sova över, så jag måste tyvärr hem och jaga bort damråttorna under sängen! Vi får ses snart, jag tänkte fråga dig om råd ang en grej! Inget brådskande...
Någon som kan fika nästa vecka kanske?
Tez: Vilken fin bakgrund du hittade. Jag tror att det är din mall som gör att bakgrunden syns igenom. Försökte byta till den du har och fick likadant när den förhandsgranskade. Fortsätt att leta bland mallarna. Ska kolla om jag kan hitta vad min heter.
Ab: Hade gärna fikat, men idag blir stressigt. Blir det kanske någon fika i mellandagarna efter nyår?
Vaknade sent idag och är jättesur över det. Men lilltjejen äter så ofta så man blir så trött fram på morgonkvisten. Har lite granna jag skulle vilja hinna med.
Hallarna har nu äntligen en annan färg. Ska snart iväg och köpa tapet till fondväggarna. Ska bli så spännande.
Ikväll blir det nyårsfirande med goda vänner som vanligt. Middag och sedan spel senare på kvällen.
Gott nytt år alla
utifall jag inte hinner in här mer idag.
va roligt med hallupp-piffning. det skall bli spännande att se.
Nyår betyder saluhallen i morgon, sen fiak med väninnas döttrar på NK. Sen åker vi till Landvetter för att hämta kamrat U. Stor banderoll skall vecklas ut när vi tar emot henne.Sen blir det litebastu o badkar här hemma, kanske fotbad. R har lovat servera drinkarna iklädd smoking *sååå James Bond*
Middag o mycket skumpa, spel (Hur fan visste du det o Origani) o sen 12 slag med grannarna.
Nyårsdagen skall tillbringas i soffan med filmer efter en engelsk frukost- bacon, ägg, vita bönor i tomatsås, grillade tomater o champinjoner.
Tezz är på jobbet igen den 7 januari
Fika den 5 kanske?
Carma: vilken av dom? Jag har provat mängder! Hihi! Kolla gärna vad din mall heter, för jag har provat de flesta och lyckas inte få det till att bli vitt överallt som du har det. Kul med lite nya tapeter. Igår plockade vi bort de två garderoberna i sovrummet och ställde ut i tvättstugan. Så idag måste maken tapetsera där de stod. Målaren var nämligen lat och "glömde" att tapetsera där... *muttrar*
Ab: Ny fika hos mig när hallarna är klara då.
Tezz: Jag har "Rounders 3". Det är tredje mallen (eller om det var andra?) och det valet jag nyss nämnde.
Jag jobbar på måndag men slutar "redan" 16:15, fika då kanske? Va det lät coolt med James bond. Kan han inte komma en sväng förbi oss också?
Carma: Tack för svaret. Tyvärr så funkar det inte på min blogg?!? Där du har vit text bakom rubriken: "CARMAS PYSSELBLOGG Kortmakeri, scrapping, altrat och lite annat kul." där får jag bara färg... *dummar blogg* *muttrar*
Jag funderade på att kanske ha lite inflyttningsfest snart, någon som vill komma?