• Ab fab

Fikasugna erfarna makar

Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!

Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn

• Svar på tråden Fikasugna erfarna makar
  • Frujj

Har just bussat maken på 3 (mobiloperatören 3 alltså) dom dumma idioterna *grr* har skickat en faktura till mig trots att det var över en månad sedan jag skickade tillbaka telefonen till dem. Dessutom förväntar jag mig att få en bekräftelse på att de tagit emot telefonen, men icke icke. Självklart ska jag betala för de sms jag lyckades skicka när telefonen inte fungerade men jag ska ju inte behöva betala för abbonemang under december när jag inte ens haft telefonen kvar! *arg*

• Frujj

Önskar er allihopa en God Jul!
    Tänkte greja lite här nu, ska koka lite mer godis, fick en julgodiskokbok i födelsedagspresent så den har jag läst och dreglat över och nu ska här bakas och kokas!

Stor julkram till er alla från tomten på Hising Island!

• Carma07

Ojoj, Nibla. Jag har knappt börjat. Men jag har hunnit med två bajsblöjor, två amningar, dansat för lilltjejen, lite godis och nu uppdatering av bloggen.

Ha en trevlig jul alla (utifall ni kikar in )

• Frujj

Hehe här har det oxå hunnits med två bajsblöjor varav en orsakade en ny hög med tvätt
    Carma: Låter trevligt med lite dans för lilltjejen

Här ska stora E åka in till Nordstan med en kompis för o kolla på Danny. Gillar det egentligen inte men man kan ju inte låsa in henne heller. Får ge henna strikta instruktioner och hur och var man hanterar sin plånbok/mobil mm bara... *Brr för julshopping*

• Nibla

Jag bojkottar tom ICA Kvantun så här dagen för julafton!

Julen kommer samma datum varje år, mig veterligen har den aldrig uteblivit, varför stressar folk sista dagen före ändå?!?!?!

Nu ska vi snart till svärisarna!

• Linum

Nu har vi varit på stan och köpt färdigt alla julklappar. M fick 2 par nya skor också (3:e paret på lika många dagar!). Nu ska jag jobba en stund till, och sedan far vi ner till Skaone.

Tack för ovationerna och jämfotahoppen. Hojta till om ni behöver mer hjälp. Jag tittar in imorgon också.

Julekramar i mängder till mina allra bästa vänner!!!

• FruTez

Nibbla: HÅller med. Det är ungefär som däck och vinter. Oj, blev det vinter i januari??? Oj, körde jag av vägen för att jag hade sommardäcken på? Oj, snöar det?

Nibla igen: Såg ditt sms, men glömde svara! Sorry! Va tusan gjorde han på lokalnyheterna?

Blev lite irriterad på en sak. Fick en räkning från Folksam som på ca 550kr. Det gäller för perioden 1 jan till sista mars. Jag har alltid betalat ca 350kr på den försäkringen. Maken ringde och kollade med dom. Då är det tydlgien så att eftersom jag fyller 30 nästa år så höjer med min avgift!!! Men hallå, jag fyller ju för tusan år 11 månader in på året! Det är ju inte rätt. Hela livet har man alltid fått vänta på saker för att man fyller så sent. Jag fick minsann inte gå till systembolaget samma år som jag fyllde 20! *muttrar* Har ju knappt ens fyllt 29 juh... *muttrar*

• FruTez

Ber om ursäkt för min taskiga slarviga svenska i inlägget ovan! :-S

• FruTez

Rättar mig själv:

Jag fick minsann inte gå till systembolaget samma år som jag fyllde 20 förrän jag hade fyllt 20!

• Bauti

Ja ha, då har vi följade.

Linum: är svensk rimmästare.
    Abbe: kan allt som är värt att veta om champagne.
    Frujj: är en hejare på tonåringar.
    Tez: är en händig husägare.
    Carma: är skrap (stavning??) queen.
    Neda: är den största förlusten för volvo efter PG Gyllenhammar.
    Addiz: vet allt om att smita undan lagen lagligt.
    Nibla: är en hejare på att klara flera saker smatigt på en mycket kort tid.
    Bauti: är en jävel på naglar.

Ja det var detta.

God jul på er *släng kyssar till alla och en massa glitter*

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar