Fikasugna erfarna makar
Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!
Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn
Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!
Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn
Fel, "Nej, jag kan inte vara med på after worken för jag ska vara barnvakt, frugan ska iväg"
Hej
Här har det skrivit sedan sist.
Jag ligger hemma med konstig mage. Allt jag äter och dricker vill inte vara kavr. Antingen upp eller ner far det. Så jag är själv hemma nu. Mannen är på lilla julafton som alltid hålls hos svärmor. Typiskt att det skall bli så nu. Men han har lovat att ta med en dogybag hem . Får väll frysa in den och äta när magen är i form igen.
Jobbar måndag och tisdag. Ledig över julafton och jobbar mellandagarna igen.
Nu är det inte långt kvar tills vi åker *yyyyeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhaaaaaaaa*
Bauti,
Trist med körig mage! Ännu tristare att du ska åka till Thailand.... hehe!
Idag har vi haft prästen som ska döpa lillan, på fika. Vi gick igenom ordningen, namn, psalmer och annat. Jag ifrågasatte varför det står i en av bönerna "barnet ska renas från syndernas skuld". Tyckte att ett sånt litet barn knappast kan vara full med synd och skuld. Han förklarade då vad som menades med det och gick med på att stryka skuld. hehe!
När vi fikat klart frågade han om vi kunde avsluta med en bön och jag svarade, "javisst". N satt i andra tankar och precis när prästen skulle till att be frågar N: "Hur lång tid tar det?" och syftade på dopgudstjänsten.....Nu går han omkring och biter sig själv i tungan och skäms och grämer sig över att han inte lyssnat ordentligt. Hahah!
Nu ska vi snart ha lite gäster på glögg och godsaker. Ska bjuda på:
Glögg
Pepparkakor med mögelost
Chokladkola
ischoklad med apelsin
ischoklad med kardemumma
wienernougat
marsipansvampar
apelsintryffel
mandelbiscotti
Nötchoklad (valnötter, mandel, pinjenötter)
Hoppas det blir nåt kvar till julafton! Hehe!
Nibla: Vilken rolig kommentar till prästen. Undrar om han hört den förut. Ojoj,vad mycket godsaker. Nu förstår jag varför du stått hemma och bakat så mycket.
Bauti: Krya på dig. Man vill inte att magen ska krångla när det snart ska tryckas ner julmat.
Idag fyller lilltjejen 4 månader och det firade vi med ett besök hos bvc. Hon har växt alldeles duktigt som man ska. När hon låg på skötbordet så snurrade hon runt till mage och tittade på bvc-tanten och det såg ut som hon sa; Titta, vad jag kan. Fick information med mig hem om att vi kan börja med smakportioner nu om vi vill. Ska nog försöka under julhelgen och se hur hon reagerar.
Nibla: Funderar på att beställa från nån webbutik (vad den nu hette) och även beställa bodyförlängare. Är det något som du är intresserad av? Isf kan jag beställa åt dig också. Ska bara fika först och kolla upp vad butiken heter så du kan gå in och kika först om du vill.
Ab,
R körde bakom mig på motorvägen och på avfarten här i förorten! Kände igen er röda fina bil!
Ja han har varit o snyggat till sig his frisören
skrivit ett rim åtmisntone och fått hjälp med ett. Det börjar ta sig
Abbe: Jag skulle ju hjälpa dig på traven! Har totalt glömt bort det... Vad behöver du hjälp med?
Carma: Vad ska N få smaka på? Sill och nubbe eller kokta grisfötter? Hihi
Linum- här är listan
Bonusdotter 17 år- enomr makeuppalett.( så hon slutar låna mitt smink *s*)
Bonusson 19 år- en amerikansk bok. humor om hur amerikaner är. Kommer inte ihåg författaren tyvärr
Svärmor- handskar o parfym
Svärfar- bok - Herman Lindquist Madame Pompadour
Väninnas son 7 år- kakformar som dinosaurier o blått kakpynt
Maken- en helg med sina bästa vänner. Hus, jack daniels, guitar hero o chile con carne
Får jag flika in?
Ska ge Absolut Dansband till svärfar. Någon som kan rimma på det?
Ska tillägga att han ger en buggkurs till svärmor i julklapp, kanske kan anspela på det.....