Fikasugna erfarna makar
Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!
Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn
Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!
Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn
*duckar undan basiluskerna*
Jaha, där sprack mina planer om vörtbröd och julgodis. N tog bilen till jobbet idag och i bagaget låg barnvagnen.....*suck*
SKulle alltså ta en promenad till affären och köpa ingredienser.....
Godmorgon Fruar!
Grattis M till karriärlyftet! Skönt att höra lite positivt om arbetsmarknaden för en gångs skull!
Kikade efter lediga jobb inom min bransch igår och såg att de söker 4 st morotstanter i Borås Iofs kanske lite på gränsen för långt att åka tycker jag.. bor ju på "fel" sida älven.
Linum: Usch har oxå den där sjukan du har, hosta, feber (fast bättre nu) och snörvel snörvel.
Nibla: Trist med dina kollegor. Man vill ju tro att de bara råkat glömma att bjuda in dig men när du skriver så att de pratat om det bakom din rygg så låter det ju annorlunda *grr*
Tyvärr känner jag igen scenariot väldigt väl från mitt jobb... har jobbat där sen 1996, vart fast anställd (mitt "ordinarie tjänst som usk) sen 2000... och ändå "glömmer" dom (eller ja rättare sagt då helt enkelt SKITER i) att höra av sig till mig när det är julfest mm. Men man får minsann höra att dom bjudit in alla som är föräldralediga, studielediga osv osv. Men inte mig.
Nibla: Du får ta en promenad med lillan i bärselen?
Ja, om det bara var en påse mandel jag skulle ha. Nu ska jag handla rätt mycket, två sorters mjöl, nötfärs, frukt. Så jag orkar nog inte bära hem de tunga påsarna med henne på magen.
Pratade dock med maken precis, han är tydligen på väg hem, början till migrän.....trist! Men bra för mig för då kan jag åka och handla med bilen!
Nibla: Ah då förstår jag, bebis i bärsele och mjölpåsar blir lite väl tungt.
Jag har tänkt koka fudge idag, Stora E är på väg hem från skolan idag så jag tänkte använda henne som barnvakt
Skolavslutning idag = tidig dag
Nibla: Skottkärra kanske kan vara något?
Frujj, banvakt, vilken lyx!!!
L har de senaste dagarna varit väldigt gnällig så fort man sätter ner henne. Tänder kanske?