• Ab fab

Fikasugna erfarna makar

Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!

Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn

• Svar på tråden Fikasugna erfarna makar
  • Carma07

Nibla: Skulle lämna en kommentar på din blogg men den ville inte riktigt nu. Det blev en bra bild ändå på de små söta. De håller nu nästan varandra i handen på bilden.

• FruTez

God morgon!

Snacka om att vår tråd är bred. Här pratas både drinkar och bajs! *fnissar*

Bauti: När är det du åker till varmare breddgrader?

• Frujj

FruT: *fnissar*

Usch nu verkar det vara min tur att bli sjuk Har haft lite småont i halsen i några dagar och igår när jag la mig kände jag míg lite frusen, så imorse när jag vaknade hade jag jätteont i halsen, känner mig febrig och har ont lite här och där... Sååå typiskt, den här vecan är liksom fullknökad av födelsedag, dop, lite jobbmöten (japp även mitt i f-ledigheten), bvc-besök, jag vill julbaka, och så är det jul och juldan och annandan... Behöver handla o greja till dop o jul osv...
    Blä!

• Ab fab

vilket elände att bli sjuk nu. Hoppas du lyckas jaga bort bacillerna.

Igår blev det härlig lång fika. köpte julklappar till mig själv. Två svarta BH:s (eller hur man säger i pluralis) o ett svart nattlinne med lite spets.

Nån som kan fika i morgon?

• Bauti

Hej

Tez, vi åker den 10/1.

Fika hade inte varit dumt. Men jobbar sent denna veckan.

Jag tror Frujj har smittat mig. Öron och bihålor värker. Hoppas bara att det går över tills semestern.

• Frujj

Bauti: Sorry för smittan, med tanke på hur mycket baciller vi har haft här den sista tiden så går det säkert genom datorn oxå...
    Har feber.. 38,4 och känner helst för attlägga mig på soffan.
    Dessutom ringde de från kyrkan o sa att "vår" präst var sjuk och kommer antagligen inte ha dopet på söndag. Synd för vi valde ju datum lite efter präste (ville ha samma som vi hade till Ws dop och vigseln) Men men.. vad gör man...

• Ab fab

hur sent är sent Bauti? vill ju gärna ses om vi har chansen

• Nibla

Frujj,
    Synd med prästen! Kanske får ni han PW istället, han är ju festlig!

Vi är lite lata idag, gick inte upp förrän 10.30. Så mysigt att ligga och gosa i sängen på morgonen.
    Idag ska vi bara vara hemma. Ska stryka linneduk+servetter inför julmiddagen. Tänkte även prova på och baka mandel biscotti.

Doris är som en äggsjuk höna som suktar efter uppmärksamhet. Sitter här vid bordet med ett glas mjölk. Hon hoppar upp på bordet, jag lyfter ner henne. Hon hoppar upp på andra sidan bordet, smyger fram till glaset, varpå jag föser ner henne. Hon hoppar upp en gång till, jag puttar ner henne. Då får hon tokfnatt och rusar runt i vardagsrummet, upp och ner i sofforna.
    Nu har hon hoppat upp på bordet IGEN, lagt sig ner 30 cm från glaset och sakta, sakta föser sig framåt, precis som om jag inte märker det!
    Stackarn är helt klart understimulerad!!

• Frujj

Nibla: Nä det blir förmodligen LN, han är ganska festlig han oxå

• Carma07

Usch, vad trist att bli sjuk veckan innan jul och med allt som ska ordnas för er. Du får ta en dunderkur så du får nya krafter till imorgon. Krya på dig.

Idag är jag trött. Jag saknar sextimmarspassen. Hoppas hon sover en del idag. Hade tänkt att börja julstöka en del och nu behövs det att man är mer med henne och roar henne.

Vi fick gardinerna!!! Så nu har vi köpt åtta par öljettgardiner för totalpris 1100 kr. Försäljningspriset i buriken var 995 kr per par. Som de visade på bilden så ska tre par vara lika som vi kan ha i vardagsrummet, två par vara lika till sovrummet, ett par som vi kan hänga i lilltjejens rum tills vi hittar något bättre och två par att sälja eller nått. Vi får hämta dem på fredag så förhoppningsvis kan vi äntligen hänga upp egna gardiner.

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar