Fikasugna erfarna makar
Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!
Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn
Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!
Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn
Nides: Låter som en bra idé att njuta av julen först och ta tag i det sedan när världen vaknar till liv igen.
Är halvt nöjd med gardinklippet. På småbilderna var det fyra varianter och det var fem varianter. Eller rättare sagt sex varianter eftersom en sort var i två olika färgställningar. Fast den var vi inte intresserade av ändå. Ska mäta lite och se om jag kan sy om dem till vepor för då räcker dem till vardagsrummet iaf.
Hallå i eftermiddan
Frågade ju för ett tag sen om förslag på konferenslokaler och jag letar i tråden men hittar dom inte...
Kan nån kläcka snabba tips igen?
(eller vilken sida det ligger på....)
Nides ni var väl på Malins skafferi? Nöjda?
Japp det få bli en lång med jullov.
Frujj, vi var väl nöjda med det mesta. Maten var suuuuuper. Men nu i efterhand tycker jag att det var föör dyrt!
Frujj: Kolla på sidan 88.
3 kvart kvar av arbetsdagen. Sedan ska jag in i Nordstan och trängas. Usch och fy...!! Men om jag inte gör det idag så måste jag göra det på måndag och dååååå.... då är det säkert massvis med folk!
Vill passa på att önska er alla en trevlig helg och krya på er alla sjuklingar!
Hur i allsin dar tittar jag på klockan?????
*skratt*
Det är ju bara 20 minuter kvar! Hahaha! Lite skillnad!
Hej hej!
Idag har vi storhandlat inför julen. Jag har hunnit baka "choclate crackels" som Leila bakade på TV i onsdags. Har även gjort wienernougat och marsinpansvampar med kokos. (Man rullar marsipan i små rullar, doppar toppen i smält choklad och doppar sen i kokos, så ser de ut som svampar)
Skulle gjort smaksatt ischoklad också, men köpte inte tillräckligt med formar.
Min kollega ringde mig förut och redde ut det där med julknytisen. Det är VÄLDIGT turbulent på avdelningen just nu, bara fyra ska få vara kvar och fyra personer ska omplaceras. Konsulten som var med slutade idag så det var avslutning för henne också i onsdags. Mycket av julknytisen gick åt att diskutera läget, så då blev det bara så att de inte bjöd in mig. Hon sa att de verkligen inte satt och velade fram och tillbaka om de skulle bjuda mig eller inte.
Jag uppskattar att hon ringde tillbaka och hon uppskattade att jag sa ifrån. So problem solved! Skönt att slippa tänka på det.
Ikväll är det På Spåret och en påse chips som gäller.
Nibla: Skönt att du fick en förklaring till hur det hela låg till. Väldigt vad du har varit flitig idag.
Nu har jag varit runt i huset och bytt gardiner. Eller i vardagsrummet har jag inte bytt alla än eftersom jag måste sy om dem. Nu ska de bara sys upp också. Får se vad tiden säger innan jul annars så nålar jag bara upp dem så länge. Risken är att det blir kvar så.
Tezz: Ett hett tips är att julhandla de sista timmarna innan stängning dagen innan julafton. Då brukar de droppa av ganska rejält.
Carma,
Ja, fast maken har varit hemma halva dagen, så jag har haft "barnvakt". Haha! Alltid retar det någon att kalla det barnvakt när man har hand om sina egna barn.
Hade några manliga kollegor på förra jobbet som sa så på fullt allvar. "Nej, jag kan inte vara med på after worken för jag måste passa barnen, Marie ska iväg".