• Carma07

Fikasugna erfarna makar

Bauti: Ursnygg lägenhet!! Lycka till med försäljningen.

Ang pyssel har jag tänkt att vi kanske kan ha en pysseldag här hos mig? Jag har ett bord till vi kan ställa in i köket och det är gott om plats. Antingen bestämmer jag med maken att han tar hand om liltjejen och jag bara ammar eller så hoppas jag på att hon sover gott i sängen. Och om Nibla vill hänga med så har hon inte så långt att åka om det inte skulle funka med hennes lillan. Vad säger ni pysselsugna?

• Carma07

Har idag varit ute på långpromenad med de andra mammorna och med lunch hemma hos en av dem. Supertrevligt att träffa dem och skönt att komma ut men nu har jag ont. Kan inte gå jättelånga promenader ännu men samtidigt måste man börja någonstans. Blir till att ta det lite lugnare imorgon. En SATC-dag kanske.

• Carma07

Godmorgon

Nibla: Det var på Lindex i Allum som jag såg klänningarna.

Frujj: Usch, vad tråkigt med förkylning. Hoppas du hinner bli frisk till nästa vecka. Krya på dig.

Herregud vad tiden går. :-O Tänk att det är nio år sedan milleniumskiftet. Det var första nyår som jag firade med maken. Vi käkade middag hemma hos min kusin först och sedan tillbringade vi tolvslaget på Avenyn. Har aldrig sett så mycket folk där varken före eller efter.

Och tänk att snart har vi bott två år (2 ÅR ) i huset! Och fem år sedan vi började knåda ihop lilltjejen. Den som väntar på något gott... Snart ska jag väl på föräldramöte också.

• Carma07

Godmorgon

Imorse vid halvsju var lilltjejen pigg och ville gå upp och jag fick en SATC-morgon. Ikväll blir vi själva hemma så det är planerat en SATC-kväll också. Hoppas bara på att lilltejen godtar det.

Tezz: Tycker också det är en rolig tanke att man kanske har mött varandra innan man träffades på "riktigt". Det är många gånger som man upptäcker vilken liten värld vi lever i.

Ang pyssel så funderar jag ut några dagar att välja mellan och mailar ut och ser vilka som är intresserade och när vi kan.

Nu blir det äppelmuffinsfika.

• Carma07

Godmorgon

Helgen här har varit lugn. Igår på fars dag fick maken två nitlotter av N. Hon är ju för liten att rita teckningar ännu. Eftersom jag tycker det är alldeles för rökigt hos mina föräldrar kom min familj hit så firade vi vår pappa med lakritskakan som Linum mailade ut för ett tag sedan. Var lite skeptiskt till en början men ack så god. Den försvann fort kan jag säga och vi önskade alla att jag hade bakat två.

Ang fika så är mitt schema som det ser ut än så länge;
    Onsdag - Hudvårdsparty hos Frujj om hon är frisk
    Torsdag - Promenad och fika med mammorna i mammagruppen.

Dags för lunch och mer SATC.

• Carma07

Halloj

Imorse blev det visst sovmorgon. Vaknade strax innan kl 11:00 men känner mig fortfarande trött. Tror jag ska ta mig lite kaffe så jag piggnar till lite. Eller så kanske jag borde sova lite till. Hmm

Linum: Saknar dig också här på dagarna. Hoppas allt löser sig snart för M med jobbsituationen.

• Carma07

Godkväll

Frujj: Tack för idag. Soppan var supergod och sällskapet trevligt. Lilltjejen måste tyckt att det har varit en slitsam dag för sen vi åkte från dig har hon bara vaknat en gång för att äta och jollra lite med pappa innan hon stensomnade igen. Nu har hon snart sovit i fem timmar.

Tar gärna en IKEAdate någon dag.

Tezz: Vad skönt att slippa fajtas för sin sak. Ibland blir man överraskad. Eller som man säger...plötsligt så händer det!

• Carma07

God eftermiddag

Har haft en trevlig promenad och fika-dag med mammorna i mammagruppen. En liten snabb kik in här innan det är dags att börja förbereda maten.

Frujj: Den glömde jag bort alldeles. Den är inte så viktig så den kan du slänga.

Tezz: Låter som en svår uppgift att skriva kortet. Ska du skriva från allihopa. Isf håller jag med om att det är bättre att lämna över det till en kollega som känner henne bättre.

Ab: Chokladdag låter trevligt. Säger som Frujj att det hänger lite på hur det funkar med lilltjejen.

• Carma07

Godmiddag

Idag har jag problem med att hålla mig vaken. Imorse sov jag i sängen med lilltjejen på axeln och efter frukost så la jag henne på magen och en filt över oss. Varmt och gott en sån här ruggig dag. Dags att få i mig lite lunch och kaffe tror jag.

Tezz: Ang amning så är det lite olika. Det är allt mellan två och sex timmar emellan. På dagarna äter hon lite mindre och oftare och på kvällar och nätter så sover hon länge.

Nibla: Tråkiga nyheter med din familj och släktingar. Skönt ändå att det var IBS och inte cancer.

Nibla igen: Har gjort fotavtryck i trolldeg som jag ska försöka gjuta i gips. Får se hur det går. Funkar inte det så blir det canvas och fingerfärg för mig också så får det andra vänta.

• Carma07

Nibla: Förresten så har jag en liten filt från P&P som är brun och vitrandig som du glömde hos Abbe. Jag trodde att den var Frujjs och hade med den dit i förrgår men hon hade redan en.

Frujj: Tycker också att det funkar bra här på BT men hur blir det med en låst blogg? Då är det bara vi som kan läsa?

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar