Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Ni som inte skulle kunna tänka er att göra en bröstoperation, varför?

Jag försöker ta förändringarna i kroppen som helhet med lite sans och ro.Kan känna att det börjar "vissna" både här och där, men vill liksom inte ge efter för utseendefixeringen för mycket. Både min tid och mina pengar känns viktigare att lägga på andra kvalitéer.
    Börjar jag på ett ställe lär jag hitta flr som inte håller måtttet och ska rättas till. Vill inte in i den karusellen.

• passionsblomman
    didis skrev 2008-09-30 16:44:33 följande:
    Visst ser brösten annorlunda ut nu efter graviditeterna men operera mig utan medicinsk indikation - aldrig!Maken är en av få som ser mig naken (o så på badhus/gym förståss) och han har inte haft några synpunkter på brösten. Förresten ser inte heller han ut som han gjorde när vi träffades för 20 år sedan!Alla andra ser snygga bröst eftersom jag använder push-up!
    Ha ha! Nej det gör han sannerligen inte, och vill man få lite självdistans rekommenderar jag varmt "tantvarning"-tråden, apropå 6-pack och annat...
  • passionsblomman

Det häftiga med oss är väl att vi ALLA är unikum
    onödigt då att betala pengar för att ändra något som är friskt, funkar och förmodligen är alldeles tillräckligt vackert.
    Det lär behöva karvas i en med tiden ändå av allvarligare orsaker. Jag låter kniven vila till dess.

• passionsblomman

Ja lite skrämd känns som en lätt underdrift! HUGA

Masha skrev 2008-10-01 12:01:20 följande:
    Sen kan man ju bli lite skrämd, hittade en tråd för ett tag sedan, tror det var på Passagen, där det stod mycket om misslyckade operationer. Det var ingen rolig läsning vill jag lova.
  • passionsblomman

"Men ingen av er kloka tjejer skrev i min trad "Varfor forstora brosten". Bara silikon-tjejer som blev arga pa mig."

Jag har läst i den tråden också, men jag har vill inte uttala mig andras val och har full respekt för om man fattar genomtänkta beslut som man mår bra av. I denna tråden frågan varför man efter graviditet och amning INTE vill operera sig, och det vet jag både att jag själv inte vill och varför.

Jag undrar dock ibland hur våra ideal egentligen har blivit så likriktade och vad vi egentligen är beredda att både gå igenom och betala för att uppnå dem.

tror att det är viktigt att vi kvinnor backar upp varandra och SAMTALAR om saker, inte slår varandra i skallen med en massa tyckande. Vi kan tycka och välja olika och det är spännande att i detta forum ta del av stort och smått. Det är därför jag hänger här på BT, istället för att göra något annat vettigt

Svar på tråden Ni som inte skulle kunna tänka er att göra en bröstoperation, varför?