Jag har inte fått barn men har stor och ganska tung hängande byst. Jag har haft seriösa funderingar på att förmiska min byst; inte bara av kosmetiska skäl utan även för att det är jobbigt och tungt, har alltid djupa skåror i axlarna, det är dyrt och svårt att hitta bh'ar.Sen så skulle det ju vara kul om man kunde välja bh fritt, finns så mkt fint och jag måste alltid ha breda band, och 3 knäppning och det skulle verkligen vara trevligt att ha en fast rund fin byst ist för jättetaxöron som hänger.
Nu ska jag ju inte säga aldrig, men efter att han gjort efter forskningar och pratat med några som gjort förminskning så har jag beslutat mig för att det inte är värt det, iaf inte nu. Av den enkla anledningen att det är ganska stor risk för känselbortfall, och mina bröst är en väldigt erogen zon för mig( antagligen för de flesta) och blotta tanken på att inte ha ngn känsel där gör att jag helt enkelt inte vågar. Jag tror 6 av 10 får permanent bortfall, det är för hög risk för mig, hade det varit 1 på 20 eller nått, men 6 av 10. Jag har hellre fula hängiga fungerande känsliga bröst and fina okänsliga. Jag tycker helt enkelt för mkt om mina erogena zon för att äventyra den
Jag tror att implantat fungerar på ett annat sätt, men eftersom jag vill ha mindre byst så känns inte det som ett alternativ, men de kanske blir "tomma" efter barn? Då skulle jag kanske kunna överväga implantat. Man kan fixa mkt med en bra bh och m2b klagar inte iaf inte som jag hör haha