• Ms Beauty

Ni som inte skulle kunna tänka er att göra en bröstoperation, varför?

Har ju haft en del tankar på att eventuellt förstora brösten eftersom de hänger efter graviditeten plus att jag skulle vilja ha lite rundare form. Men nu är jag inte så säker längre på att jag ska göra något alls iaf inte i nuläget.

Det jag undrar över är ni som också upplevt samma sak som mig efter graviditeten med mer häng och eventuellt ändrad form men ändå är emot det och skulle aldrig kunna tänka er det, hur har ni resonerat och varför?

• Svar på tråden Ni som inte skulle kunna tänka er att göra en bröstoperation, varför?
  • 090208

Word!

passionsblomman skrev 2008-09-30 22:03:48 följande:
    Det häftiga med oss är väl att vi ALLA är unikum onödigt då att betala pengar för att ändra något som är friskt, funkar och förmodligen är alldeles tillräckligt vackert.Det lär behöva karvas i en med tiden ändå av allvarligare orsaker. Jag låter kniven vila till dess.
  • elsi

ps... det är inte sant att alla förlora känsel i bröstvårten... och om det händer... brukar känsla kommer tillbaka efter några månader..

• Stjärnblomma

Jag är både äldre (45) och fetare än jag någonsin varit, ändå känner jag mig mer tillfreds med min kropp än någonsin. Det finns liksom ingen anledning att utsätta mig för smärta och hälsorisker bara för utseendets skull. Kanske lätt för mig att säga som har en man som fortfarande åtrår mig och ofta bekräftar mig. Om någon kvinna kan känna sig överlägsen för att hon är smalare och snyggare än mig så bjuder jag på det.

• 090208

Men ingen av er kloka tjejer skrev i min trad "Varfor forstora brosten". Bara silikon-tjejer som blev arga pa mig.

JPerlestam: Jag alskar det du skrev, och din sambo ar jakla harlig!

• Lillsnufflan

Jag har inte läst hela tråden, men jag har ju samma "problem" som TS. Men som många andra skriver: det finns så många risker, och dessutom störs jag inte så mycket av det. Det är ju bara naturligt att kroppen ändras med åren. Man kan inte se ut som man är 18 hela livet. Och min make tycker jag är sexig och det är bara han som ser mig utan kläder. Med kläder funkar en stadig BH lika bra (Panasche är mitt favoritmärke).

• elsi

090208 skrev 2008-10-02 20:50:52 följande:
    [citat]
    Men ingen av er kloka tjejer skrev i min trad "Varfor forstora brosten". Bara silikon-tjejer som blev arga pa mig....

Kalla man kvinnor som har valt att förändra sina bröst eller ha valt att få silikon inopererade så att de få bröst, för "Silikon-tjejer" det är inte så konstig att man ta illa upp.

Kvinnor med småbröst, dvs A eller möjligtvis B kupa kan ibland har svårt att förstår kvinnor som har "ingen kupa" på brösten, och välja att operera sig. De förstår inte att en BH inte kan hjälpa.

jag är inte arg.. men jag är en av de så kallade silikon tjejer. jag komma inte ihåg om jag skev något i denna tråd i frågan men att bli kallade för silikon tjej är inte kul. Det är som att jämnföras med en porrskådis.
    Var lite försikitg tack...

• Lillsnufflan

elsi skrev 2008-10-02 22:15:53 följande:

De förstår inte att en BH inte kan hjälpa.jag är inte arg.. men jag är en av de så kallade silikon tjejer. jag komma inte ihåg om jag skev något i denna tråd i frågan men att bli kallade för silikon tjej är inte kul. Det är som att jämnföras med en porrskådis. Var lite försikitg tack...
    Jag håller såklart med om att det inte är så lämpligt att använda epitetet "silikon-tjejer". Jag kan också absolut ha förståelse för att det finns dem som tar risken med en operation.

Men... det är klart att det går att fixa med BH och lösa inlägg om man bara vill se fin ut "utanpå"! Men man kan ju vilja ändra sitt utseende även utan kläder. Men jag bryr mig inte (jag har dock rätt stora, mitt problem är att de ser ut som taxöron) så JAG skulle aldrig lägga mig under kniven.
  • passionsblomman

"Men ingen av er kloka tjejer skrev i min trad "Varfor forstora brosten". Bara silikon-tjejer som blev arga pa mig."

Jag har läst i den tråden också, men jag har vill inte uttala mig andras val och har full respekt för om man fattar genomtänkta beslut som man mår bra av. I denna tråden frågan varför man efter graviditet och amning INTE vill operera sig, och det vet jag både att jag själv inte vill och varför.

Jag undrar dock ibland hur våra ideal egentligen har blivit så likriktade och vad vi egentligen är beredda att både gå igenom och betala för att uppnå dem.

tror att det är viktigt att vi kvinnor backar upp varandra och SAMTALAR om saker, inte slår varandra i skallen med en massa tyckande. Vi kan tycka och välja olika och det är spännande att i detta forum ta del av stort och smått. Det är därför jag hänger här på BT, istället för att göra något annat vettigt

• elsi

Lillsnufflan, tack för ditt inlägg.. grejen är att om man inte ha något det är jätte svårt att få bröst att se fina ut utanpå, den enda som skulle fungera egentligen är proteser eller i mitt fall. Ris! ja det gick jag med och ökade mängden ... råd från kliniken,

• JPerlestam

090208: Tack! Japp, han är helt underbar, här behöver man aldrig göra sig till, hehe! =)

Svar på tråden Ni som inte skulle kunna tänka er att göra en bröstoperation, varför?