• elsi

Ni som inte skulle kunna tänka er att göra en bröstoperation, varför?

Ms beauty.. kul att du hittade hem på något sätt
    det enda man kan göra innan man bestämma sig är fråga. Ingen fråga är för dumt innan man fatta detta beslut. det spela ingen roll om beslutet bli för eller emot men att ta del av all införmation är det viktigaste.

Som sagt, jag hade inget att pusha-up. Ja det är sant! jag har inte barn och jag var 42år när jag fattade beslutet. jag gjorde det för min skull och har aldrig ångrat mig.

Alla är ju olika tack o lov! och nu ska jag inte skriva mera så att tråden få en annan mening.

Om någon har frågor, skriv ett nytt tråd eller till min gästbok.
    hej så länge

• elsi

ps... det är inte sant att alla förlora känsel i bröstvårten... och om det händer... brukar känsla kommer tillbaka efter några månader..

• elsi

090208 skrev 2008-10-02 20:50:52 följande:
    [citat]
    Men ingen av er kloka tjejer skrev i min trad "Varfor forstora brosten". Bara silikon-tjejer som blev arga pa mig....

Kalla man kvinnor som har valt att förändra sina bröst eller ha valt att få silikon inopererade så att de få bröst, för "Silikon-tjejer" det är inte så konstig att man ta illa upp.

Kvinnor med småbröst, dvs A eller möjligtvis B kupa kan ibland har svårt att förstår kvinnor som har "ingen kupa" på brösten, och välja att operera sig. De förstår inte att en BH inte kan hjälpa.

jag är inte arg.. men jag är en av de så kallade silikon tjejer. jag komma inte ihåg om jag skev något i denna tråd i frågan men att bli kallade för silikon tjej är inte kul. Det är som att jämnföras med en porrskådis.
    Var lite försikitg tack...

• elsi

Lillsnufflan, tack för ditt inlägg.. grejen är att om man inte ha något det är jätte svårt att få bröst att se fina ut utanpå, den enda som skulle fungera egentligen är proteser eller i mitt fall. Ris! ja det gick jag med och ökade mängden ... råd från kliniken,

• elsi

090208
    ... Men det jag undrade over ar varfor man vill nar man faktiskt har a- eller t.o.m b-kupa. Det fattar jag arligt talat inte...

Det fattar jag inte heller...jag tänkte Gud hade jag det skulle jag vara nöjd!!

Kanske deras kroppar var liksom i obalans eller nåt? Hmm jag vet inte...
    och förresten...jag är inte arg...

• elsi

Det är ju helt upp till dig och hur du tycker de se ut i jämnförelse med resten av din kropp.

det är ingen som säga att "Du minnsann ska var glad över att ... etc etc....

Bara se till att du fundera noga... för det gjorde jag och vet att hadejag gjort det tidigare i livet det skulle ha varit fel tidpunkt för mig....

• elsi

Helt rätt, men för mig var det jobbigt att se ut som man är 11 när man är 40

Svar på tråden Ni som inte skulle kunna tänka er att göra en bröstoperation, varför?