• Ms Beauty

Ni som inte skulle kunna tänka er att göra en bröstoperation, varför?

Har ju haft en del tankar på att eventuellt förstora brösten eftersom de hänger efter graviditeten plus att jag skulle vilja ha lite rundare form. Men nu är jag inte så säker längre på att jag ska göra något alls iaf inte i nuläget.

Det jag undrar över är ni som också upplevt samma sak som mig efter graviditeten med mer häng och eventuellt ändrad form men ändå är emot det och skulle aldrig kunna tänka er det, hur har ni resonerat och varför?

• Svar på tråden Ni som inte skulle kunna tänka er att göra en bröstoperation, varför?
  • Lillsnufflan

elsi skrev 2008-10-02 22:53:38 följande:

Lillsnufflan, tack för ditt inlägg.. grejen är att om man inte ha något det är jätte svårt att få bröst att se fina ut utanpå, den enda som skulle fungera egentligen är proteser eller i mitt fall. Ris! ja det gick jag med och ökade mängden ... råd från kliniken,
    En av mina kompisar är verkligen helt platt, hon har knappt AA-kupa. Och hon har silikoninlägg, eller "lösbröst", när hon går ut. Ser faktiskt alldeles riktigt ut. Men ris låter bekvämare, silikon blir så svettigt (om man har det utan på kroppen, alltså )
  • 090208

Orka... Ok, "bara tjejer med silikon som blev arga pa mig". Happy..?

Jag fattar oxa att tjejer som inte ens har en a-kupa vill. Men det jag undrade over ar varfor man vill nar man faktiskt har a- eller t.o.m b-kupa. Det fattar jag arligt talat inte...

Och har man fatt bebis som forstar jag inte heller. For da borde man verkligen ha andra prioriteringar.

Men jag vill inte doma nan, alla tanker pa valdigt olika satt. Samtidigt som jag struntar fullstandigt i vad folk tycker och tanker om min aa-kupa, sa ska du strunta i om folk tar i lite for mycket i sina kommentarer...

(Jag har oxa fatt hora en del (har inget med brost att gora dock) som gjort att man bitit ifran men ingen lyssnar...).

• elsi

090208
    ... Men det jag undrade over ar varfor man vill nar man faktiskt har a- eller t.o.m b-kupa. Det fattar jag arligt talat inte...

Det fattar jag inte heller...jag tänkte Gud hade jag det skulle jag vara nöjd!!

Kanske deras kroppar var liksom i obalans eller nåt? Hmm jag vet inte...
    och förresten...jag är inte arg...

• 090208

I min trad sa skrev en tjej att hon hade problem med hormoner (eller kanske brist pa hormoner) nar hon vaxte upp och har inga brost ALLS. Skulle fa det betalt av sjukan men fick vanta sa lange sa hon gav upp och betalade sjalv. Helt sjukt!!

Na, det jag tycker ar ur-dumt ar ballong-brost.

Bra att du papekar att du inte ar arg, sant fick jag nog av i min egen trad...

• Ms Beauty
    elsi skrev 2008-10-03 16:48:02 följande:
    090208... Men det jag undrade over ar varfor man vill nar man faktiskt har a- eller t.o.m b-kupa. Det fattar jag arligt talat inte...Det fattar jag inte heller...jag tänkte Gud hade jag det skulle jag vara nöjd!! Kanske deras kroppar var liksom i obalans eller nåt? Hmm jag vet inte... och förresten...jag är inte arg...
    Då antar jag att jag ska vara nöjd då, har c-kupa och ibland även d-kupa =)
  • elsi

Det är ju helt upp till dig och hur du tycker de se ut i jämnförelse med resten av din kropp.

det är ingen som säga att "Du minnsann ska var glad över att ... etc etc....

Bara se till att du fundera noga... för det gjorde jag och vet att hadejag gjort det tidigare i livet det skulle ha varit fel tidpunkt för mig....

• 090208

My God! Dra direkt ut och investera i den pushigaste push up:en du kan hitta, och nat valdigt urringat. Hade jag gjort...

Skrytis...
    Ms Beauty skrev 2008-10-03 18:57:25 följande:

Då antar jag att jag ska vara nöjd då, har c-kupa och ibland även d-kupa =)
  • Ms Beauty
    090208 skrev 2008-10-04 16:46:41 följande:
    My God! Dra direkt ut och investera i den pushigaste push up:en du kan hitta, och nat valdigt urringat. Hade jag gjort...Skrytis... Ms Beauty skrev 2008-10-03 18:57:25 följande:
    =) letade bh provade c-kupa på den modellen och den var på tok för liten blä säger jag bara till vissa bh:ar. Behöver ordentliga kupor och band annars ser det galet ut halva tutten hänger liksom utanför =)
  • Ms Beauty

Någon ställde en fråga som jag tror jag missat att svara på =)

Här kommer svar på den; Min son är lite drygt 9 månader gammal.

• Ms Beauty
    090208 skrev 2008-10-05 19:48:52 följande:
    Ammar du fortfarande?
    Nej jag slutade för 5 månader sen pga medicinska skäl.
  • chokladflingan

Varför operera sig om det inte är något fel på en? Nu kanske jag låter elak, men snacka om dagens I-lands problem! Lite fåfängt kan jag tycka att lägga så mycket pengar på något sådant när människor svälter i andra ddelar av världen.

• 090208

PRECIS sa som jag tycker. Vi ar lite bortskamda vi europeer...

chokladflingan skrev 2008-10-13 13:56:18 följande:
    Varför operera sig om det inte är något fel på en? Nu kanske jag låter elak, men snacka om dagens I-lands problem! Lite fåfängt kan jag tycka att lägga så mycket pengar på något sådant när människor svälter i andra ddelar av världen.
  • Bobou

Om man försöker se ut som 25 när man är 15, och sedan fortfarande försöker se ut som 25 när man är 35; hur mycket har man utvecklats då egentligen?

• elsi

Helt rätt, men för mig var det jobbigt att se ut som man är 11 när man är 40

• valkyriana
    chokladflingan skrev 2008-10-13 13:56:18 följande:
    Med tanke på hur mycket pengar vi lägger på våra bröllop...
    Klart att det är ett I-lands problem. Men för många kvinnor, eller män om vi talar om skönhetsoperationer överlag, kan det göra livet helt annorlunda. Positivt. Det är kanske inte läge att dömma då man inte varit i den personens skor.
    Sedan hur mycket pengar läggs det inte på smink, hårvårdsproduketer, frisörer, hudvårdsprodukter om året?
    Här på bt är vi ju absolut egoistiska, varenda jävel här hade kunnat skippa allt lull lull och så hade vi kunnat dra upp ett mindre land ur u-lands träsket.
  • brud080808

Visst skulle det vara roligt med lite fastare form på brösten, men jag tror knappast att jag skulle överväga en operation. För det första är det har jag, så här ser jag ut! Sen så kostar det en massa pengar, och gör ont! Och får jag fler barn kanske jag inte kan amma!

• Hösten2009

jag skulle inte ha några problem med att förstora brösten , om jag nu hade pengarna till det vilket jag inte har.

Jag har ammat 2 barn o brösten är inte alls sig lik som de var förr. brösten är hängade tomma som påsar, bröstvårtorna är dubbla storleken på längden så de blir dubbelvikta nedåt. =inte snyggt!
    skulle jag fylla i dem till den storleken som brösten är då jag ammar (2 storlekar större) skulle det se bättre ut.
    Jag har en liten Bkupa. Men med en bra push up så ser dom ju bra ut ändå och jag är nöjd. Det är bara när den åker av man känner missnöje.
    Sen skulle det nog förbättra min kroppsform eftersom att jag är kort, för jag blir hemskt ofta tagen för att vara tonåring vilket är både jobbigt o pinsamt för den andre då jag i själva verket är 26år.

Svar på tråden Ni som inte skulle kunna tänka er att göra en bröstoperation, varför?