• Taha

Tallinn, Budapest eller Riga?

Har varit lite kort i Tallin och Riga men inte Budapest.
    Själv tyckte jag att Rigas mat och dryck utbud låg på en helt annan nivå än Tallins. Maten Tallin upplevde jag som rätt tråkig. För att ge en rättvis bild så provade jag inte samma typ av mat i Tallin som i Riga.

I TALLIN så provade vi mkt av det italienska, franska och afrikanska utbudet som finns vid Rådhusplatsen. Inget av detta tyckte vi var bra. Generellt när vi är utomlands brukar vi prova landets egna matkonst. Men det verkade inte fullt så tillgängligt i Tallin. Det vi tyckte var bättre där var Olde Hansa för medeltidsatmosfären. Det som var positivt I Tallin jämfört med Riga var shoppingen. Den var mer i min smak.

I RIGA så var maten underbar. Nu var jag där med företaget så vi var kanske på lite finare ställen. Men det är så billigt. Vi provade rysk mat, skaldjur, kött ..hur ska jag beskriva "vanlig mat", inget landspecifikt. Allt vi åt var gott och av bra kvalité. Choklad caféet där man kunde köpa allt från tryfflar till alkodrinkar var en klar fav
    vorit. Jättegott och jättebilligt. Servicen är också väldigt bra. Mysiga restauranger med live pianospel etc. Shoppingen däremot var inte i min smak. Mkt höga klackar och leopardmönster. Men jag hade heller inte riktigt tid att leta.

Säg till om du vill ha tips. Ska leta fram restaurangerna vi var på.

Svar på tråden Tallinn, Budapest eller Riga?