Inlägg från: Ninnispinnis |Visa alla inlägg
  • Ninnispinnis

varför känns allt så bull

Om ni tycker att det blir för dyrt för er budget så kan ni ju antingen ta kuvertavgift eller ha betalbar?

Jag lade inte ner speciellt mycket pengar eller energi på dekorationer och dukning, tror inte det är det folk minns av bröllopet efteråt... Jag överlämnade det ansvaret till svägerskorna som fick hjälp av mostrar, kusiner mfl.

Var inte rädda för att ta hjälp av andra, delegera och be om hjälp. Vi insåg att våra nära och kära väldigt gärna ville vara delaktiga och få hjälpa till. Ofta blir det ju billigare ju mer man kan göra själv.

Detta fixar ni!

• Ninnispinnis

Jag kunde också känna att jag var trött på all planering och bröllopsstress ibland, det kändes som att man liksom MÅSTE tycka att det är så mysigt och rosenrött att planera bröllopet, men det är ju inte alltid det!

För oss hjälpte det att göra en lista på allt som ska göras, och vem som ska göra det (återigen - våga delegera!). Det känns mycket mer överskådligt om man har det på ett papper och kan bocka av efterhand. BTs planeringsverktyg är också bra, även om alla punkter kanske inte är aktuella för just dig.

Dessutom har du faktiskt tid att ta lite "bröllopsledigt" om du har tappat motivationen. Prata med din m2b och koppla bort bröllopet ett tag, så hittar ni säkert inspiration tillsammans. Det är ju inte meningen att bröllopet ska knäcka en, det ska ju vara någonting kul! (jag vet att det inte alltid känns så..)

Lycka till!

Svar på tråden varför känns allt så bull