Bröllop 4 juli 2009
Haha, nu finns det 2 st 4 juli trådar!!! Hihi, kul!!! Den andra har visserligen dött lite så hoppas på mer action i denna då!!
Själv gifter vi oss i Skanör (min sambo kommer ifrån de trakterna och alltid velat gifta sig där)
Haha, nu finns det 2 st 4 juli trådar!!! Hihi, kul!!! Den andra har visserligen dött lite så hoppas på mer action i denna då!!
Själv gifter vi oss i Skanör (min sambo kommer ifrån de trakterna och alltid velat gifta sig där)
15.30!!! Vi fick bestämma vilken tid vi ville ha, var först med att boka kyrkan!!!
Är en bra tid!! Vi hade att välja på 14.00, 15.30, 17.00!!! Tyckte det blev för tidigt med 14.00 och försent med 17.00!!
Låter då som en bra tid eftersom det tar tid att transportera allihopa till lokalen!!
Vi har våran lokal ungefär 15 min med bil ifrån kyrkan!!
Blivande skärgårdsbrud skrev 2008-10-05 22:02:03 följande:
Jag har beslutsångest!! Hade hittat en klänning som jag gillade, men nu när jag råkade halka in på en annan sida med brudklänningar så hittade jag en till som jag verkligen gillade!!!
Min sambo gillade den jag hittade sist mest!! Han har fått se på nätet men kommer inte få veta vilken jag beställer förrän den stora dagen!!!
Hur går det för er allihopa???
Själv har det gått framåt!
Detta är klart:
* Lokal (inkl mat, dukning, städning osv osv)
* Kyrka
* Brudklänning (köpt på rea)
* Skor (även de köpt på rea)
* Gästlista
* Toastmaster, tärna, bestman sagt ja
* Bröllopsnatten bokat
* Fotograf
* Buketterna har min vän fått fria händer att ordna
* Band att spela på festen är klart
Detta håller vi på med nu:
* Inbjudningskorten (mkt jobb, men kul)
* Kollar upp dekorationer
* Ska boka möte med kocken för att gå igenom olika menynförslag
* Ska boka möte om tårtan (ska boka möte i jan)
* Väntar på svar ifrån frisören om hon kan (hon vill men bor 70 mil bort, mina hemtrakter) Har prel bokat en annan frisör.
Vi ska försöka göra så mkt som möjligt nu under vintern då min sambo jobbar mkt from mars/april - okt/nov!!!
Hur långt har ni kommit i planeringen??
Var ska ni gifta er??
Åhh, en till i Skåne!! Var nånstans mer exakt??
Själva gifter vi oss i Skanör!!! Längtar till våran stora dag!!
Vi ska skicka våra inbjudningar i januari! De långresande måste få hinna boka boende och sen ska ju semestern planeras för många! Jag har prel bokat ett helt hus 2-6 juli som de måste höras av sig till innan 31 mars!
Sen har vi OSA i maj nån gång!
Mmm, så var våran tanke iaf!!
Men de flesta av våra gäster vet om bröllopet redan men ändå, känns mer bekräftat när de får inbjudningarna!!
Vi hade ett självklart val för oss när det gällde toastmaster men tyvärr så tackade hon nej efter en del funderingar då hon bara känner mig å släkten på min sida! Hon vet inget om hans släkt å det kan jag förstå!
Men vårt andra alternativ känner "bara" m2b å vet vem jag är och har träffat mig några gånger! Men sen känner han ingen av våra släktingar men han tackade ja direkt!
Hur går det för er alla 4 juli par???
Vad kul!! Spännande!!! Själv så ska jag få mormors ena ring (min mamma är redo att lämna ifrån sig ringen) å jag får göra om den om jag vill!! Ska få den när jag åker uppåt till Dalarna över nyår! LäNGTAR!!!