Inlägg från: majsan72 |Visa alla inlägg
  • majsan72

Bidrag från föräldrar/svärföräldrar

Hej!
    Både min sambos föräldrar och mina föräldrar har gett hintar om att de vill bidra ekoonomiskt till vår bröllop men nu börjar det dra i hop sig lite och vi vill börja bestämma hur många vi ska bjuda osv. Vet inte riktigt hur vi ska lägga fram att vi gärna vill ha ekonomiskt stöd, utan att behöva tigga? Med vår nuvarande ekonomi kan vi bjuda vår släkt och inte våra vänner (vilket vi skulle kunna göra med lite extra ekonomiskt stöd). Tacksam för kommentarer fr er andra!

• Svar på tråden Bidrag från föräldrar/svärföräldrar
  • majsan72

Tack för synpunkter och råd! Alltid bra! Vi planerar nog att avvakta en vecka till för att sedan ta upp saken med mina föräldrar och höra hur de vill göra. Min mamma har tidigare sagt att de kunde stå för maten men de ville att min sambos föräldrar också var med på ett hörn (vilket vi inte vet hur det blir......)
    Skulle ex. min mamma vilja att min faster skulle bli bjuden så tror jag nog att jag skulle bjuda henne för att vi fått ekonomiskt stöd (men tror inte mamma ens skulle fråga ngt sådant). När det gäller upplägg av fest mm så är det ju faktiskt jag och min blivande man som bestämmer eftersom det är vår dag och vi vill ju ha den på vårt sätt.

Svar på tråden Bidrag från föräldrar/svärföräldrar