Bidrag från föräldrar/svärföräldrar
mina föräldrar är de mest rättvisa man kan tänka sig. Så i princip direkt när vi berättade att vi skulle gifta oss sa de hur mycket de hade gett mina syskon och att vi skulle få samma summa (inkl inflation - pappa=ekonom) =).
Min killes föräldrar fick vi fråga rakt ut hur mycket de ville ge efter att de hade hintat att de skulle betala en del också. Eftersom vi är studenter båda två så var det ganska viktigt att veta för att kunna planera vilket slags bröllop vi skulle kunna ha. Och det gick jätte bra, förutom att min killes pappa ville veta vad allt skulle kosta, egentligen för att se om det skulle räcka ifall de gav lika mycket som mina föräldrar eller om de skulle hjälpa till med mer... (men jag tyckte iof att det var lite jobbigt när han började ifrågasätta vad vi skulle lägga på min vigselring, vilket jag ändå inte hade tänkt att låta deras pngar gå till...)
Det e alltid jobbigt att fråga rätt ut, men jag tror ändå att om man lägger fram det på rätt sätt så färstår de nog att ni måste veta!
Lycka till!