OT - SÅÅÅÅ less.. Någon lyssnare med råd här?
Vet egentligen inte om jag har några konkreta råd att ge dig; jag vantrivs på mitt jobb och jag har jobbat där i 5 år ;-p
Jag pluggar och mitt jobb är bara något jag måste göra för att kunna ta mig dit jag vill, det är ju samma sak för dig. Ni vill åka utomlands i ett år, jobbet kan se till att du (ni) kan uppfylla er dröm. Ibland är ett jobb bara ett jobb, man går dit gör det man ska och går hem. Visst naturligtvis skullle jag också vilja ha ett jobb som är stimulerande och som är spännande, men just nu har jag inte det och då biter jag ihop och tänker att detta kommer ta mig dit jag vill, bara ett och ett halvt år kvar sen kan jag göra det jag helst av allt vill.
Det är farligt att sugas ner i hopplösheten; det är ju bara ett jobb, ett år går fort( tro mig 4 år har gått fort )du är ju fortfarande lika duktig som tidigare bara det att du inte är i en miljö som stimulerar det.
Om du har ork kanske du ska prova läsa någon kurs på distans( en liten) i ett ämne som verkligen känns kul, då kanske du kan fokusera på det och få tillbaka självförtroendet.
För mig är min utbildning så otroligt spännande och stimulerande att jag skulle kunna stå i en lergrop i spöregn varje dag bara jag fick fortsätta plugga