OT - SÅÅÅÅ less.. Någon lyssnare med råd här?
TS. Jag vet precis hur det är. Jag jobbar också på ett mansdominerat teknikintensivt företag som tillverkar produkter som jag inte alls är intresserad av. Jag hade ändå tur som fick det här jobbet eftersom det inte är lätt att få jobb här i Norrland, men jag har frågat mig själv många gånger om man verkligen ska ta vad som helst och inte bry sig om ifall man trivs.
Jag vill så gärna göra något annat och innan det var klart att jag skulle få fast tjänst sökte jag en massa jobb och skickade spontanansökningar utan ett enda napp, ingen intervju, ingenting. Det är som du säger stenhård konkurrens på vissa orter.
Nu kan det hända att jag blir av med jobbet ändå på grund av nedskärningar och tvingas flytta tillbaka till Skåne. Ljuspunkten där är att i Skåne finns i alla fall mycket större jobbmöjligheter.
I längden kan man inte stanna på ett jobb där man inte trivs. Det sätter sig först i psyket och sedan i kroppen. Det påverkar relationerna runtomkring också.
Hur stort är företaget? Går det att söka andra, mer intressanta jobb internt? Finns leverantörer eller kunder till företaget som du har kontakt med och som verkar intressanta att jobba hos?
Egentligen ska man ju nuförtiden, men den nya tekniken, kunna bo mitt i skogen och jobba var som helst. Jag vet en som just bodde i en liten suga mitt i obygden, men som jobbade år Sony Ericson på distans.