• chamor

OT - SÅÅÅÅ less.. Någon lyssnare med råd här?

Vad ska jag göra?

Ja... Har ångest över mitt jobb.. Trivs inte och har inte gjort det sedan dag ett. Jobbar på ett reservdelskontor för skogsmaskiner och har verkligen NOLL intresse för det jag gör så jag lär mig ingenting. Har inte heller någon teknisk bakgrund så jag har ingenting jag kan relatera till som hjälper mig. Är alltås totalt blåst. Har jobbar här i elva månader nu och får lite titt som tätt pikar från de andra att jag inte kan det jag gör. Är ju en mansdominerad bransch och man känner sig minst sagt utanför. Har liksom gett upp när jag inser att även när jag försöker lära mig så förstår jag ändå inte. Vi försöker spara pengar för att göra ett år utomlands nästa höst annars kanske vi kunde leva snålt på en lön men det finns liksom INGA andra jobb här. Möjligtvis Max i så fall.. Vill inte flytta och inte heller plugga med tanke på att vi vill flytta utomlands nästa höst.

Känns så orättvist för jag är en person som är väldigt energisk och initiativtagande. Har haft högsta betyg i allt genom skolan och hela mitt självförtroende är nu raserat dels för att jag känner att jag vekrligen inte kan ta in det jag borde lära mig här i kombination med mina arbetskamraters pikar ibland. Känner mig så passiv och jag är ju van att ha 1000 järn i elden. Dessutom så pendlar jag så jag går upp 5 varje morgon (gissa hur social man är på kvällen då..) och är inte hemma förrän halv sex på kvällen. Hinner inte med mina vänner och inte så mycket annat heller.. Känns som jobbet stjäl livsglädjen från mig och jag biter ihop för att jag vet att vi nästa år kanske kan slippa den här skiten. Men vadå det är ju nästan ETT helt år kvar i detta "helvete". Vet inte riktigt hur jag ska orka. Vissa dagar går det bättre andra sämre.. Men det är ALDRIG roligt att gå till jobbet. Räknar minuterna hela tiden. Dessutom så går företaget dåligt och om man inte redan innan känner sig som en belastning så gör man det ju nu. Nyligen fick en tredjedel gå hem men jag blev av någon anledning kvar. Kändes inte rättvist vare sig mot dem eller mig för jag ville gå hem. Antar att det bara är att bita ihop och spara för nästa år men vissa dagar känns det tungt.. Tack för att ni lyssnar

• Svar på tråden OT - SÅÅÅÅ less.. Någon lyssnare med råd här?
  • chamor

Vi bor på en liten ort så det finns VÄLDIGT ont om jobb och det är stor konkurrens om dem

• chamor

Jag har ju sökt olika jobb sen jag började här för ett år sen och inte ens fått komma på intervju.. Så man känns ju inte så roligt att bara säga upp sig utan att ha någonstans att gå. Visst kan jag plugga men då har vi så vi går +/- noll så vi inte kan spara för nästa höst... Någon timme hit och någon timme dit kan säkert få jobba men de känns inte riktigt hållbart heller... Vi har Manpower på orten men då är det oftast i andra grannliggande städer som de har sina kontor så jag måste ändå pendla men får sämre betalt.. Så då kan jag lika gärna vara kvar känns det som.. Ser allt i svart idag känner jag

Men ska söka någon kurs iaf så jag har en backup i vår om det känns allt för outhärdligt..

hgav - Vi har flyttat in i vår lägenhet för 2 månader sen så vi vägrar flytta

Känns inte som man ska må så här av ett jobb.. Är ju van att klara allt med bravur men det här bara krossar mig känns det som... Usch..

• chamor
    Hvidbrud skrev 2008-10-07 11:47:26 följande:
    Lilla gumman då! Kan du inte starta eget?
    Åter igen problem om vi vill åka utomlands om mindre än ett år. Annars gärna
  • chamor
    20080301 skrev 2008-10-07 11:50:56 följande:
    Jag har inget råd at ge dig bara säga att du inte är ensam jag jobbar oxå men enbárt män jag får oxå pikar fast jag kan det jag gör. Och jag gör som du räknar varje minut.....Jättejobbigt är det.
    Vad jobbar du med?
  • chamor
    avil skrev 2008-10-07 11:59:30 följande:
    nä,gaska upp dig lite-finns fler som måste stiga upp 5 fast man inte pendlar! nu trycker du ner dig själv bara mer....Vad jobbade du med innan? varför började du där?
    Självklart går många andra upp då utan att klaga men förhoppningsvis går man då till ett jobb man gillar. Och om man jobbar på orten är man väl förhoppningsvis hemma efter 8-9 timmar. Jag skulle däremot gärna pendla för ett jobb där jag trivdes men att pendla till ett jobb jag inte tycker om känns segt. Jag har jobbat lite i vården, som receptionist men mitt första heltids och fasta arbete. Vet ett jag är inne i en negativ spiral idag..
  • chamor
    chamor skrev 2008-10-07 12:15:30 följande:
    Jag har jobbat lite i vården, som receptionist men mitt första heltids och fasta arbete. Vet ett jag är inne i en negativ spiral idag..
    Efter flera år med receptionisttjänsten valde jag flytta och att börja plugga fria språkkurser och när jag flyttade tillbaka var ju min tjänst tillsatt. I vården jobbade jag bara över sommaren.
  • chamor
    avil skrev 2008-10-07 11:50:42 följande:
    hur hamnade du på det där jobbet då??? sökte du eller blev du mer eller mindre "tvingad" av arbförmedlingen?
    Jag var mer eller mindre tvungen att söka eftersom jag inte hade A-kassa och ingen inkomst. Sökte alla jobb i princip som las ut och det här var det jag fick.
  • chamor

Hehe. Tack Passionsblomman.. Ruskigt tidigt du ska upp! Vad jobbar du med?

• chamor

Idag känns det bättre.. Det är såå "roligt" med horminkurvor... Ibland upp ibland ner.. Den här dagen känns som sagt helt uthärdbar medan igår hade jag gråten i halsen och ville säga upp mig på stuts.

Några av er skrev att man skulle ha nåt att se fram emot. Jag kämpade mig kvar för bröllopets skull men nu är det ju "avklarat". Vi bokade två billiga biljetter med Ryan till London efter bröllopet och detta såg jag grymt fram emot.. Vi skulle åkt nästa vecka men tyvärr har vi inte råd med boende och allt.. Så nu är det "jul" jag ser fram emot men det är också så länge.. Men men som sagt med lite etappindelning känns det lite lättare iaf..

Tack för stödet. Ibland behöver man bara någon som lyssnar!

• chamor

Ja vi får se vad som händer men känner att vi behöver en liten kickoff bara för att komma bort.. Kanske blir en sista minuten nåt tag om vi får ledigt vill säga..

• chamor
    Sebastiána skrev 2008-10-09 13:48:51 följande:
    Se till att ha små saker att se fram emot: "Nu är det snart lunch", efter lunchen: "Nu har halva dagen gått!", "När jag kommer hem ska jag ta ett lyxigt bad"
    Så har jag hållt på sen jag började men börjar nästan tröttna nu på dessa små hållplatser
  • chamor

Dels har vi precis flyttat och njuter av dels att bo ihop och vara i vår nya lägenhet eftersom vi kommer flytta till "djungeln" där vare sig vatten eller el finns Vi vill också spara ihop mer pengar vilket är grundorsaken till att vi inte har råd att åka innan typ nästa höst

Svar på tråden OT - SÅÅÅÅ less.. Någon lyssnare med råd här?