Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

OT - SÅÅÅÅ less.. Någon lyssnare med råd här?

Hallå tjejen! Nästa gång du går upp i grisottan, tänk då på att jag också är vaken, och verkligen en del dagar undrar vad i all världen det är jag håller på med. Jag stiger upp 03.40 eller 04.40 beroende på schemat. Måste köra 45 min för att komma dit (absolut helt normalt i Sthlmstrakten. allt under en timme är bara att "hacka i sig" som min kompis brukar säga)
    Då kan du blinka lite mot stjärnorna och veta att du inte är alldeles ensam iaf.

Jag är lite äldre än du har jag förstått itrådarna, och BELIVE me när jag säger att jag har haft pissjobb under resans gång somjag inte ens orkar tänka på. Som någon sa: ett jobb är ändå ett jobb. Ett par konkreta överlevnadstips(förutom at tänka på mig på morgonen då ) :

1. Var stolt över dig själv att du försörjer dig. Säg det högt och ofta så du hör dig själv. Gäller förövrigt allt annat positivt du kan komma på också.

2. Tänk ut ett par anledningar till att det du gör nu faktiskt är en "stepping-stone" för dig medan du går åt det håll du vill.
    Vad för erfarenheter gör du som du kommer att ha nytta av. ALLA livssituationer innehåller möjligheter. Du kanske tex just nu håller på att skaffa dig lite mer skinn på näsan? Att fixa riktigt tidiga mornar är en annan sak. (inte minst när man får barn)

3. Tänk på målet-resan

4. En powernap är bra! INTE sova jättelänge och må som en gammal bäver när man vaknar. Bara typ 15-20 min total avslappning.

5. Gör minst en sak som bara är för att du vill utvecklas! Spelar ingen roll om det är akvarellmålning eller en fortbildning på distans.

6. Håll alla sinnen öppna så du ser möjligheterna i vad som dyker upp runt hörnet!

7. BESTÄM att självdestruktiva nedvärderande tankar from nu är portade från din hjärna! När du identifierar en säger du som Alfons Åberg: "Stick du stygga spöke,- för du finns inte"

• passionsblomman

I grossistledet gentemot blomsterfackhandeln. jag bär utav bara f-n hela dagerna, fryser och är trött MEN jag nätverkar för fullt i min bransch. Knyter kontakter och skaffar mig branschkunskaper inför att jag tänker förverkliga min dröm att starta eget. Då ska jag göra brud- och begravningsarrangemang, festdukningar osv. vill också vidareutbilda mig och bygga på floristutbildningen med Trädgårdsmästare. Rita trädgårdsförslag tex. till folk. (anmäl mig nu inte för att göra reklam i forumet please:-0 )
    Så, mao är jag eg en "kreativ konstnärssjäl", men på jobbet bär jag tunga kartonger- mkt kreativt.
    Det jag gör idag är helt och hållet ett steg på vägen och ett jobb som dök upp när butiken jag jobbade i skulle säljas. Dessutom är det skönt att inte komma hem vid 19.30-20.30 på kvällarna och slippa helgjobb som var jobbigt med att stå i butik. Ett jätteplus med detta är att jag får såååå mycket mer tid med min son som började 1:an i år. Jag är trött, men jag är där iaf. (fast han tycker att jag sitter vid datorn lite väl mycket nuförtiden-jag kan inte förståååå? )

• passionsblomman

OBS! Bland det mest attraktiva för en ny arbetsgivare är att du redan har ett jobb, säg inte upp dig!!! Sök annat och säg upp dig sedan, arbetslös aär ett mkt sämre utgångsläge.

• passionsblomman

När jag har mina värsta perioder delar jag upp tiden i med "micro-mål"
    Alltså typ:

-Snart är det kaffepaus!

-När jag kommer hem ska jag bada fotbad.

-Idag gör jag schysst käk så jag har en GOD matlåda imorgon.

Bara så att man står ut några timmar till, så man inte gör sig olycklig och får årets bryt på chefen eller så.
    Sant är verkligen att man måste få ösa ibland också.

Svar på tråden OT - SÅÅÅÅ less.. Någon lyssnare med råd här?