• terrans

Blod är INTE tjockare....

än vatten!!!

Min lillebror har precis skickat ett sms - 7 dgr efter OSA - och säger att dom kommer på cermonin men tänker inte vara med på vår fest.

Jag är arg, ledsen, besviken.... u name it!

Jag bokade en hel veckas semester på Cypern för att vara med på deras välsignelse där på en klippa för 1 år sedan. Jag är gudmor på hans fråga till hans tvååriga dotter!

Jag förstår inget alls!!! Var bara tvungen å "kräkas" lite!!!!

• Svar på tråden Blod är INTE tjockare....
  • hgav

Vad tråkigt! Har han inte lämnat någon förklaring till varför de inte stannar på festen?

• Fenixx

hmm vad tråkigt. ring och hör med honom vad det beror på??

• terrans

Ja... ingen förklaring.. men även om han inte sagt någe till mig så vet jag att det har knorrats i leden om att vi önksat att barn ska lämnas hemma. Vi har inga egna och vill ha ett kalas med vuxna. Det är ju dessutom nyår... Inte julafton vi gifter oss på.

Känns å tråkigt när alla våra vänner har tackat ja och hittat barnvakt. Några som åker från Umeå och England - lämnar sina barn för att gå oss till mötes i vår önskan.

Men att få lillebror - osm dessutom bor 3 mil bort att lämna bort sin 2 åring.... den gubben gick inte!

• Piluttaem

Gud vad tråkigt! Jag har själv en dotter som är 1,5 år. Skulle aldrig tveka en sekund över att skaffa barnvakt till henne om någon nära skulle gifta sig.

Vi ska själva ha en barnfri fest och hoppas att våra nära vänner går med på detta...

• Hedebris

men om blod nu är tjockare än vatten.. kan inte du låta din bror ta med sin lilltjej på festen och förklara för alla andra att det var den enda möjligheten att din bror skulle kunna komma.

så kan han ta med en resespjälsäng och sätta upp den i ett avsides rum med en babywatcher

• Hedebris

vi hade en tvååring och en treåring på festen. jag märkte inte ens av dem..

• Henriks älskling

Jag har haft en liten "barndebatt" med mina nära och kommit fram till samma som Hedebris föreslår. Tycker nog att närmaste släkten kan få "dispans". Dessutom vill jag gärna ha min lilla gulle där med oss. :)

• terrans

vad jag förstått på "rykten" av min övriga familj så handlar det om att vi valt barnfritt - och det är inte oki för honom för HAN kan inte tänka sig å lämna bort sin dotter till mormor en kväll.
    Så tack för tipset om barnvakt - men tyvärr så hjälper inte det - det blir liksom en principfråga....

• Henriks älskling

Henriks älskling skrev 2008-10-07 20:35:02 följande:

Jag har haft en liten "barndebatt" med mina nära och kommit fram till samma som Hedebris föreslår. Tycker nog att närmaste släkten kan få "dispans". Dessutom vill jag gärna ha min lilla gulle där med oss. :)
    Måste bara tillägga att "min lilla gulle" är min brorsson...
Svar på tråden Blod är INTE tjockare....