• BlygBrud

Vi som inte blev friade till...

Har alla här blivit friade till??
    Jag menar, ett sådant där röda-rosor-smäktande-violoiner-mannen-på-knä-hollywood-frieri??

För...när jag tänker efter så har m2b aldrig friat till mig...
    Utan vi har väl gemensamt bara kommit fram till att..tja..varför inte??

Så nu undrar jag...
    Är det fler där ute som glatt planerar bröllop, men som enligt hollywood standard egentligen inte blivit friad till, men som är lika lycklig för det?

Spelar det någon roll?
    Och hur gjorde ni?

• Svar på tråden Vi som inte blev friade till...
  • BlygBrud

Emmas syster skrev 2008-10-11 16:19:17 följande:

har definitivt inte blivit friad till och jag är glad för det! Är inte en person som är förtjust i romantiskt dravel...
    Trodde jag också var kemiskt befriad från romantiskt tjafs.... Ha! Sedan börjde jag planera bröllop...och finner mig helt plötsligt fingrande på metervis av spetsar, tyll och fluff och seriöst fundera över de mest smäktande kärlesklåtar radion spytt ur sig.

Nepp! Duger inte!! Åter till ordningan *ger mig själv en högst oromantisk örfil* Uppryckning.
  • BlygBrud
    E11a skrev 2008-10-11 18:35:09 följande:
    Åh och borgerlig vigse var viktigt! Är inte kyrkbröllopstypen.
    Själv är jag hysteriskt mycket kyrkbröllopstypen.
    Men lika hysterikskt oromantisk, så inga rosenblad i mittgången för mig tack! (Så slipper jag dessutom dolska blickar från vaktmästaren.. )
  • BlygBrud

Ursäkta om trådstartaren försiktigt lägger sig i.

Var liksom inte tänkt att detta skulle bli en diskussion om rätt och fel i frieri-traditioner och huruvida man bör eller inte bör frågan brudens far om lov osv, etc.

Utan var en mer en lättsam fundering till hur många som blivit friade till á lá Hollywood, eller om det är vanligare, vilket jag tror, att paret mer "pratar i hop sig"

Så snälla, kan ingen starta en ny tråd med titeln typ: "För och emot att anhålla om brudens hand hos hennes far."

OK?

• BlygBrud

Vågar jag komma tillbaka till "min" tråd eller ska jag hålla mig undan ett tag till??
    *kikar försiktigt fram bakom soffan*

Lovar härmed att i fortsättningen Bara starta trådar som diskuterar offwhite contra champangefärg på klänningen, huruvida blommorna ska gå i rosa eller djuprött samt huruvida en tärna räcker eller om jag måste ha två.
    Lovar också att nogrannt förklara i allt jag skriver och i alla svar jag eventuellt ger i någon tråd att det viktiga är att Du gör som just Du tycker, för det är ju Din dag.
    (Hänsyn, god ton samt verklighetsförankring behöver vi INTE ha som brudar, det är ju VÅR dag!)

Lovar också att som äkta BT brud låta mig ledas fram av min far, bli otroooligt upprörd på alla som andas kritik mot detta, det är ju MIN dag.
    Självklart har min blivande innan pratat med mina föräldrar, av respekt. Kommer bli bli otroooligt upprörd på alla som andas kritik mot detta, det är ju MIN dag.
    Lovar också att beklaga mig över min okänsliga tärna minst fyra gånger här på BT, samt ingående diskutera dessa otroligt jobbiga präster som envisas med att prata om GUD i kyrkan!!! På MITT bröllop!!! och kommer bli otroooligt upprörd på alla som andas kritik mot detta, det är ju MIN dag.
    Självklart kommer jag leta upp en som låter mig slippa psalmer, bli otroooligt upprörd på alla som andas kritik mot detta, det är ju MIN dag.

Jag? Ironisk? Nääääääää
    Kanske lite trött på att folk som gapar högst om att låta alla få ha sin åsikt, också är dem som snabbast hackar ner på andras åsikter...märkligt

• BlygBrud
    Passionsblomma: Peace syster! :-S
    *delars systerligt en chokladkaka och nynnar på "whe shall overcome"*
  • BlygBrud

*ställer fram en stoooor chokladask till alla*

Nossan, hoppas du får en fantastisk dag!

• BlygBrud

Chokladfrosseri är aldrig OT.

Fler som inte blivit friade till???

• BlygBrud
    090208 skrev 2008-10-18 17:10:51 följande:
    Men ojojoj, FAR man ens skriva sa har??? Kanske darfor jag inte kan hitta inlagget, verkar ha blivit raderat.Dra mig baklanges vilken fordomsfull manniska!!!
    Välkommen till BT.... :-/

Ta en chokladbit och berätta...blev du friad till???
  • BlygBrud
    passionsblomman skrev 2008-11-04 14:46:51 följande:
    Jo, i TANTVARNING "- tråden gör vi också det......som av en ren händelse..ellerhur Blyg brud? Idag bjuder vi dessutom på både det ena och det andra! Gå dit Pentan!och var som en tant bland oss andra!
    Men kom i håg att ta på dig trosor och broddar...
  • BlygBrud
    MulleNuh skrev 2008-11-05 15:32:57 följande:
    Jag tänker iaf inte komma dit.. Jag VÄGRAR inse att jag är tant.
    Lugn, vi har alla gått igenom "förenekelsestadiet"
    Sedan inser vi friheten i stadiga väskor, broddar och trosor på krogen.

Kom över du också. *lockar med choklad och vackra bilder*
Svar på tråden Vi som inte blev friade till...