• BlygBrud

Vi som inte blev friade till...

Har alla här blivit friade till??
    Jag menar, ett sådant där röda-rosor-smäktande-violoiner-mannen-på-knä-hollywood-frieri??

För...när jag tänker efter så har m2b aldrig friat till mig...
    Utan vi har väl gemensamt bara kommit fram till att..tja..varför inte??

Så nu undrar jag...
    Är det fler där ute som glatt planerar bröllop, men som enligt hollywood standard egentligen inte blivit friad till, men som är lika lycklig för det?

Spelar det någon roll?
    Och hur gjorde ni?

• Svar på tråden Vi som inte blev friade till...
  • Emmas syster

har definitivt inte blivit friad till

och jag är glad för det! Är inte en person som är förtjust i romantiskt dravel...

• svartvitabruden

Min har inte friat än Och vi gifter oss på alla hjärtans dag.

• Nightingale

Nä verkligen inte, då hade jag förblivit ogift. VI kom överens om det i en bil, på väg hem mitt i natten i snöstorm. Rätt så mysigt ändå. Eller tja, då kom vi överens om att förlova oss i augusti och att vi skulle gifta oss i augusti året därpå.

• BlygBrud

Emmas syster skrev 2008-10-11 16:19:17 följande:

har definitivt inte blivit friad till och jag är glad för det! Är inte en person som är förtjust i romantiskt dravel...
    Trodde jag också var kemiskt befriad från romantiskt tjafs.... Ha! Sedan börjde jag planera bröllop...och finner mig helt plötsligt fingrande på metervis av spetsar, tyll och fluff och seriöst fundera över de mest smäktande kärlesklåtar radion spytt ur sig.

Nepp! Duger inte!! Åter till ordningan *ger mig själv en högst oromantisk örfil* Uppryckning.
  • JPerlestam

Jag blev inte heller friad till, har aldrig tänkt på att jag ville bli det. Vi bestämde oss framför datorn en kväll när vi satt och såg över vår ekonomi, kom fram till att nu skulle vi ju ha råd att gifta oss.... Inget särskilt att berätta om men ett fint och betydelsefullt minne för oss. Svävar på moln ändå... =)Förlovning bestämdes över tlf för 4 år sedan =)

• wiii

Förlaget om förlovning kom upp hemma i soffan, inget extravagant eller superromantiskt på det stereotypa amerikansk film-sättet.
    För oss räckte det bra :)
    skulle bara ha känts pinsamt och konstigt om han hade spritt ut rosenblad och gått ner på knä eller liknande, då det inte är sån han är, och det är sån som han är som jag älskar!

• Emmas syster
    BlygBrud skrev 2008-10-11 16:26:36 följande:
    Emmas syster skrev 2008-10-11 16:19:17 följande: Trodde jag också var kemiskt befriad från romantiskt tjafs.... Ha! Sedan börjde jag planera bröllop...och finner mig helt plötsligt fingrande på metervis av spetsar, tyll och fluff och seriöst fundera över de mest smäktande kärlesklåtar radion spytt ur sig. Nepp! Duger inte!! Åter till ordningan *ger mig själv en högst oromantisk örfil* Uppryckning.
    vårt bröllop var nästan helt befriat från sånt
    lite rockballader och starka färger istället
    och en befriande kort borgerlig vigsel
  • passionsblomman

Verkligen inget frieri här!
    Spände ögonen i minkära en dag och sa: "Nä, vad väntar du på egentligen? Tror du det blir bättre än så här"*pekade på min lekamen som redan uppvisade tydliga tecken på förfall*
    Nu tar vi och förlovar oss, så jag klarar att gå själv uppför altargången utan rollator.
    Sagt och gjort.

Men åren har liksom bara runnit iväg sedan dess...
    ...men didis, här på BT har lovat hjälpa till med lösgommen den dag det blir av

• TVEE

Vi friade inte heller. Redan i början när vi träffats pratade vi lite om vad vi tyckte om bröllop, lite längre fram började vi prata mer om detaljer och så småningom hade vi bestämt dag och sen har det rullat på

• OrangeBrud

Jag friade honom, annars hade jag nog fått vänta länge.

Svar på tråden Vi som inte blev friade till...