• BlygBrud

Vi som inte blev friade till...

Har alla här blivit friade till??
    Jag menar, ett sådant där röda-rosor-smäktande-violoiner-mannen-på-knä-hollywood-frieri??

För...när jag tänker efter så har m2b aldrig friat till mig...
    Utan vi har väl gemensamt bara kommit fram till att..tja..varför inte??

Så nu undrar jag...
    Är det fler där ute som glatt planerar bröllop, men som enligt hollywood standard egentligen inte blivit friad till, men som är lika lycklig för det?

Spelar det någon roll?
    Och hur gjorde ni?

• Svar på tråden Vi som inte blev friade till...
  • Vi2iJuli

Mullenuh och Megi:

Tack, tack! :)
    Jaa, jag fattar inte.. vill man göra en sak så fattar jag inte varför folk ska ifrågasätta VARFÖR man ska göra det och man MÅSTE kunna förklara varför.
    Det räcker tydligen inte med att man bara vill. :)

• feministbrud
    Vi2iJuli skrev 2008-10-15 18:13:10 följande:
    Jo, klart det kan vara så, men VARFÖR ska jag göra det?Sorry TS, OT igen.
    Ja, varför skulle du göra det? Din man bestämmer väl själv vem han ska gifta sig med...

Och det är väl inte du som ska vilja? Det är väl han, eller är det du som ber honom fråga din pappa?
  • feministbrud
    Vi2iJuli skrev 2008-10-15 21:34:50 följande:
    Snälla rara människa, kan du inte bara acceptera att alla inte går omkring med feministmärken tatuerade på huden och hår i armhålorna!?Det är INTE kvinnoförtryck om man själv inte anser det vara det!Vi VILL göra så här, på det gammeldagssättet så whats the f*cking problem!!?
    Det är ett problem, men du får läsa i den andra tråden för jag orkar inte förklara det en gång till.

Jag har inga tatueringar eller hår under armarna. Om det nu skulle ha någon betydelse.
  • passionsblomman
    Snälla rara människa, kan du inte bara acceptera att alla inte går omkring med feministmärken tatuerade på huden och hår i armhålorna!?Det är INTE kvinnoförtryck om man själv inte anser det vara det!Vi VILL göra så här, på det gammeldagssättet så whats the f*cking problem!!?
    Apropå MulleNuhs tråd om varför man på BT behöver vara otrevlig helt i onödan...
    ...blev det inte just ett lågvattenmärke?
  • valkyriana

Oj vilka personangrepp.... Det där var elakt, tur att f.brud verkar vara en jordnära människa med god självkänsla.

• JPerlestam

Jisses, nu får ni väl ge er! Du vill tycka som du vill, och det vill andra också även om inte tycker samma sak som dig.
    Hade min sambo frågat mina föräldrar om lov så hade de nog ifrågasatt om jag verkligen borde gifta mig med honom. Det är väl mitt beslut? De hade inte fattat några beslut åt mig sen jag flyttade hemifrån vid 19års ålder varför skulle de vara involverade i detta då?

• aikidoaasa
    BlygBrud skrev 2008-10-15 17:49:24 följande:
    Ursäkta om trådstartaren försiktigt lägger sig i.Var liksom inte tänkt att detta skulle bli en diskussion om rätt och fel i frieri-traditioner och huruvida man bör eller inte bör frågan brudens far om lov osv, etc. Utan var en mer en lättsam fundering till hur många som blivit friade till á lá Hollywood, eller om det är vanligare, vilket jag tror, att paret mer "pratar i hop sig" Så snälla, kan ingen starta en ny tråd med titeln typ: "För och emot att anhålla om brudens hand hos hennes far."OK?
    Sorry trådstartaren... man får visst inte ha några sådan typer av trådar... har sett detta ett antal gånger att de tas över för att kunna sprida allmänt drabbel. Men förhoppningsvis så missar de nästa tråd som startar senare om ungefär samma sak.
  • Aleta

Jag blev inte friad till, och inte han heller vad jag minns. På något mysko sätt så blev vi ändå gifta. Jag får nog fråga honom hur det gick till, han brukar ha bättre koll.
    Jag återkommer och skäms om det visar sig att han friade och jag har glömt bort det...

Och nu finns en ny tråd för dem som vill diskutera frågandet av blivande svärföräldrar så att BlygBrud kan få ha sin tråd ifred.

www.brollopstorget.se/Forum-2-16/m3122854.html

• tonårsmorsa

Hm, jag drämde näven i bordet och sa: "Jag vill faktiskt gifta mig". Fast sen överraskade m2b till påsk med ett megastort påskägg (fyllt med ost, kex och vin) och ett kort med egenhändigt skriven dikt.

Är inte 20 längre så jag kan väl snart skylla på demens och låtsas att jag inte minns den första händelsen. Då räknas det väl som romantiskt frieri

Svar på tråden Vi som inte blev friade till...