• BlygBrud

Vi som inte blev friade till...

Har alla här blivit friade till??
    Jag menar, ett sådant där röda-rosor-smäktande-violoiner-mannen-på-knä-hollywood-frieri??

För...när jag tänker efter så har m2b aldrig friat till mig...
    Utan vi har väl gemensamt bara kommit fram till att..tja..varför inte??

Så nu undrar jag...
    Är det fler där ute som glatt planerar bröllop, men som enligt hollywood standard egentligen inte blivit friad till, men som är lika lycklig för det?

Spelar det någon roll?
    Och hur gjorde ni?

• Svar på tråden Vi som inte blev friade till...
  • MulleNuh

ja jag äter bara nutrilette. Choklad hade varit gott..

• nossan

Imorgon ska jag vräka imig allt god mat godis snacks och dryck i morgon kl 15 står jag framme vid prästen och svarar ja till min man=)

MulleNuh skrev 2008-10-17 09:19:36 följande:
    ja jag äter bara nutrilette. Choklad hade varit gott..
  • BlygBrud

*ställer fram en stoooor chokladask till alla*

Nossan, hoppas du får en fantastisk dag!

• EllaM

Vi kom också överens om att gifta oss, det var en diskussion över lång tid om när det kunde kännas dags och så. Fast han friade dagen innan bröllopet, bara för att han ville göra det.

• Troll1

"Vågar jag komma tillbaka till "min" tråd eller ska jag hålla mig undan ett tag till??
    *kikar försiktigt fram bakom soffan*"
    Roligt skrivet!

Chokladfrosseri är väl OT också?
    Intressant läsning här.

• BlygBrud

Chokladfrosseri är aldrig OT.

Fler som inte blivit friade till???

• fru090909

Här är en till Det var väl mer en överrenskommelse då vi varit tillsammans i 17 år, förlovade i 9 år. Tänkte först slå till på våran 10 åriga förlovningsdag men pga att det datumet är mitt i veckan 9 sept 2009 så blev det ist 25 juli då min m2b fyller 40 år (dagen efter egentligen, men inga vigslar på söndagar här inte...)

• didis
    *asgarvar*
    BlygBrud skrev 2008-10-16 20:37:24 följande:
    Vågar jag komma tillbaka till "min" tråd eller ska jag hålla mig undan ett tag till??*kikar försiktigt fram bakom soffan*Lovar härmed att i fortsättningen Bara starta trådar som diskuterar offwhite contra champangefärg på klänningen, huruvida blommorna ska gå i rosa eller djuprött samt huruvida en tärna räcker eller om jag måste ha två.Lovar också att nogrannt förklara i allt jag skriver och i alla svar jag eventuellt ger i någon tråd att det viktiga är att Du gör som just Du tycker, för det är ju Din dag. (Hänsyn, god ton samt verklighetsförankring behöver vi INTE ha som brudar, det är ju VÅR dag!)Lovar också att som äkta BT brud låta mig ledas fram av min far, bli otroooligt upprörd på alla som andas kritik mot detta, det är ju MIN dag.Självklart har min blivande innan pratat med mina föräldrar, av respekt. Kommer bli bli otroooligt upprörd på alla som andas kritik mot detta, det är ju MIN dag.Lovar också att beklaga mig över min okänsliga tärna minst fyra gånger här på BT, samt ingående diskutera dessa otroligt jobbiga präster som envisas med att prata om GUD i kyrkan!!! På MITT bröllop!!! och kommer bli otroooligt upprörd på alla som andas kritik mot detta, det är ju MIN dag.Självklart kommer jag leta upp en som låter mig slippa psalmer, bli otroooligt upprörd på alla som andas kritik mot detta, det är ju MIN dag.Jag? Ironisk? Nääääääää Kanske lite trött på att folk som gapar högst om att låta alla få ha sin åsikt, också är dem som snabbast hackar ner på andras åsikter...märkligt
  • Bröllop år  2010

Här är en till! Vi har gemensamt bestämt att vi ska gifta oss. Men jag sa till m2b, att eftersom han inte friat till mig så måste han bestämma ett datum . Och det gjorde han!!

• passionsblomman
    BlygBrud skrev 2008-10-17 15:26:02 följande:
    Chokladfrosseri är aldrig OT. Fler som inte blivit friade till???
    Just det 1 Choklad är alltid en huvudsak, kanske särskilt om man inte blivit friad till
Svar på tråden Vi som inte blev friade till...