• BlygBrud

Vi som inte blev friade till...

Har alla här blivit friade till??
    Jag menar, ett sådant där röda-rosor-smäktande-violoiner-mannen-på-knä-hollywood-frieri??

För...när jag tänker efter så har m2b aldrig friat till mig...
    Utan vi har väl gemensamt bara kommit fram till att..tja..varför inte??

Så nu undrar jag...
    Är det fler där ute som glatt planerar bröllop, men som enligt hollywood standard egentligen inte blivit friad till, men som är lika lycklig för det?

Spelar det någon roll?
    Och hur gjorde ni?

• Svar på tråden Vi som inte blev friade till...
  • MulleNuh

Här är det samma!

Och samma med förlovningen. Jag har ju alltid haft en fantasi om det där som du skrev i ts, men icket!

Gör dock inget nu. Men min m2b blev lite sur när jag berättade för min familj för han VILLE ju be min pappa om tillåtelse att gifta sig med mig! Och det var ju gulligt!

• Nalle Puh 40

Jag har inte fått något frieri utan friade själv på skottdagen och då fick jag det precis så romantiskt som jag ville ha det, är så glad att jag gjorde det för han hade nog aldrig fått tummen ur

• feministbrud
    MulleNuh skrev 2008-10-15 08:32:59 följande:
    Men min m2b blev lite sur när jag berättade för min familj för han VILLE ju be min pappa om tillåtelse att gifta sig med mig! Och det var ju gulligt!
    Gulligt? Tycker du det är gulligt när din blivande man vill BE OM LOV från DIN FAR att han ska gifta sig med dig? Bestämmer du inte det själv? Min far hade gått i taket vid en sådan urbota fånig fråga 2008!!

Jag blev inte heller friad till, för jag friade själv. Jag hann först!
  • MulleNuh

asg!!!! Vet du VAD?! När jag skrev det så VISSTE jag att DU skulle komma in och skriva något så urbota larvigt som du nyss skrev.

feministbrud skrev 2008-10-15 09:01:25 följande:
    Gulligt? Tycker du det är gulligt när din blivande man vill BE OM LOV från DIN FAR att han ska gifta sig med dig? Bestämmer du inte det själv? Min far hade gått i taket vid en sådan urbota fånig fråga 2008!!Jag blev inte heller friad till, för jag friade själv. Jag hann först!
  • Nalle Puh 40

Mulle Nuh: Jag hade gärna sett att min sambo frågade min pappa om min hand, tycker det är gulligt...

• MulleNuh

..och en sak till!! VAD har DIN pappa med mig och min familj att göra? Inte ett jota! Nu blir jag arg!

feministbrud skrev 2008-10-15 09:01:25 följande:
    Gulligt? Tycker du det är gulligt när din blivande man vill BE OM LOV från DIN FAR att han ska gifta sig med dig? Bestämmer du inte det själv? Min far hade gått i taket vid en sådan urbota fånig fråga 2008!!Jag blev inte heller friad till, för jag friade själv. Jag hann först!
  • MulleNuh

Ja! Måste vissa människor så så himla "djupt" in i allt?! Varför kan man inte få känna pch skriva vissa saker här inne utan att bli påhoppad!?

Nalle Puh 40 skrev 2008-10-15 09:17:28 följande:

Mulle Nuh: Jag hade gärna sett att min sambo frågade min pappa om min hand, tycker det är gulligt...
  • Nalle Puh 40

Nu blev det aldrig att han frågade efter min hand men han hade faktiskt tänkt det och det gör mig glad men istället fick han berätta för våra föräldrar att vi ska gifta oss

• salome199

Min fästman gick ned på knä på en klippa i solnedgång...Helt underbart, dock köpte vi ringarna efteråt då han inte var riktigt säker på vilken ring han skulöe välja till mig. Dock hade jan varit inne på Efva attling flera gånger och pratat med dem samt hämtat en katalog. Vi hade varit tillsammans i 8 månader när han friade och vi gifter oss 9 aug 2009.

• feministbrud

Vad roligt att man är förutsägbar

MulleNuh skrev 2008-10-15 09:12:55 följande:
    asg!!!! Vet du VAD?! När jag skrev det så VISSTE jag att DU skulle komma in och skriva något så urbota larvigt som du nyss skrev.
Svar på tråden Vi som inte blev friade till...