Hur finansierar ni erat bröllop?
Jag är lite nyfiken på hur andra finansierar sina bröllop.
1. Lån från banken
2. Sparat
3. Släkt/vänner hjälper till att betala
4. Kuvertavgift
Jag är lite nyfiken på hur andra finansierar sina bröllop.
1. Lån från banken
2. Sparat
3. Släkt/vänner hjälper till att betala
4. Kuvertavgift
sparpengar jag fått som "barn", sparar lite o mina föräldrar står för festen
Vi sparar själva och handlar sånt som går att handla redan nu vartefter.
Vi sparar själva men får det mesta av mina och min killes föräldrar.
sparar... och så betalar gästerna sin egen middag- litet bröllop men bara allra närmaste släkten, så istället för presenter har vi bett dem att själva betala sin kuvertavgift.
Vi har sparat i ca 2 år, sen får vi lite av mina föräldrar (inget vi räknade med utan kom som en överraskning/present).
Vi har sparat ihop allt själva. Har tackat nej till bidrag och kommer inte att önska oss pengar till resa (eller några andra presenter heller för den delen). Andra får gärna göra det, men vi tycker att det känns sniket.
Vi tycker inte det känns sniket att ta emot en present från föräldrar som gärna vill hjälpa till. Vi har sagt att dom inte behöver göra det och att vi har pengar sparade så att vi klarar oss men dom vill ändå hjälpa till.
Skrev ju att andra gärna får göra det. Upp till var och en och jag har förstått att de flesta inte tycker att är sniket. Men det är så vi känner. Om de sen ger oss en present på bröllopsdagen så tänker vi inte tacka nej, men inför bröllopet har vi avsagt oss alla typer av ekonomiska bidrag.
Vi började spara när vi förlovade oss. Vi kommer även få bidrag av våra föräldrar.
Vi sparade ihop till vårt!fick lite bidrag,ca 10 % av totalen.