• Iafia

Hur finansierar ni erat bröllop?

Jag är lite nyfiken på hur andra finansierar sina bröllop.

1. Lån från banken
    2. Sparat
    3. Släkt/vänner hjälper till att betala
    4. Kuvertavgift

• Svar på tråden Hur finansierar ni erat bröllop?
  • MulleNuh

ååå men gud va smart!! Det ska jag göra!
    Fast fan det gäller väl bara nu detta kalenderår väl?!

Frukenob skrev 2008-10-13 10:01:26 följande:
    Vi sparar, lägger undan 2000 i månaden, och så köper jag lite saker här och där så man delar upp summorna.Jag har dessutom ringt och bet dom bra mer i skatt så jag får tillbaka en högre summa nästar midsommar till maten.Mitt bästa tips är att dela upp på kosnaderna. Jag ska tex till tyskland med jobb på torsdag och då passar jag på att köpa spriten. Öl och vin kör vi och handlar i vår.
  • MulleNuh

Typiskt!

Frukenob skrev 2008-10-13 10:09:25 följande:
    Ja det gör ju tvärr det.
  • a wife to be

Vi försökte handla lite då och då för att det inte skulle komma så mycket utgifter på en gång. Sedan betalade min pappa för festen så vi kom ganska billigt undan.

• brud080808

Vi kommer att spara själva, men skulle tro att mina föräldrar ger en slant/bidrag när vi berättar att vi ska gifta oss

• Pentan

Pengarna finns redan i form av förtjänster vi gjort med bostadsrätter, sålt/köpt.
    Budget ligger kring 130.000 - 150.000 kr

• Lissdaniels

Vi har sparat och sedan en del av sakerna får vi av våra föräldrar men det mesta har vi sparat ihop till.

• CamillaMarcus

Vi har ett sparkonto dit vi för över pengar varje månad. Blir ca 8-9000 kr/månaden. Min mamma och pappa betalar min klänning, tårtan, festlokal, brudbukett + att jag har fått min mormors vigselringar som jag ska göra om. Vet ingen exakt vilken summa, men det känna ju bra att inte behöva ha ett "tak" när det gäller dessa poster iaf.

• Lajsan

Vi tänkte först ta lån men behövde inte, dels så började vi köpa saker tidigt så det blev utspritt, sen fick vi 15000 av mannens föräldrar som vi inte alls hade räknat med och nu ska vi snart betala sista räkningen-annonsen i tidningen.

• mme Monique

Helt enkelt med pengar vi "har över" eller vad man ska säga. Vi har inte sparat just för detta så att säga.

Svar på tråden Hur finansierar ni erat bröllop?