Hur finansierar ni erat bröllop?
Jag är lite nyfiken på hur andra finansierar sina bröllop.
1. Lån från banken
2. Sparat
3. Släkt/vänner hjälper till att betala
4. Kuvertavgift
Jag är lite nyfiken på hur andra finansierar sina bröllop.
1. Lån från banken
2. Sparat
3. Släkt/vänner hjälper till att betala
4. Kuvertavgift
ååå men gud va smart!! Det ska jag göra!
Fast fan det gäller väl bara nu detta kalenderår väl?!
Ja det gör ju tvärr det.
Typiskt!
Vi försökte handla lite då och då för att det inte skulle komma så mycket utgifter på en gång. Sedan betalade min pappa för festen så vi kom ganska billigt undan.
Vi kommer att spara själva, men skulle tro att mina föräldrar ger en slant/bidrag när vi berättar att vi ska gifta oss
Pengarna finns redan i form av förtjänster vi gjort med bostadsrätter, sålt/köpt.
Budget ligger kring 130.000 - 150.000 kr
Vi har sparat och sedan en del av sakerna får vi av våra föräldrar men det mesta har vi sparat ihop till.
Vi har ett sparkonto dit vi för över pengar varje månad. Blir ca 8-9000 kr/månaden. Min mamma och pappa betalar min klänning, tårtan, festlokal, brudbukett + att jag har fått min mormors vigselringar som jag ska göra om. Vet ingen exakt vilken summa, men det känna ju bra att inte behöva ha ett "tak" när det gäller dessa poster iaf.
Vi tänkte först ta lån men behövde inte, dels så började vi köpa saker tidigt så det blev utspritt, sen fick vi 15000 av mannens föräldrar som vi inte alls hade räknat med och nu ska vi snart betala sista räkningen-annonsen i tidningen.
Helt enkelt med pengar vi "har över" eller vad man ska säga. Vi har inte sparat just för detta så att säga.