Hur finansierar ni erat bröllop?
Jag är lite nyfiken på hur andra finansierar sina bröllop.
1. Lån från banken
2. Sparat
3. Släkt/vänner hjälper till att betala
4. Kuvertavgift
Jag är lite nyfiken på hur andra finansierar sina bröllop.
1. Lån från banken
2. Sparat
3. Släkt/vänner hjälper till att betala
4. Kuvertavgift
sparat och bidrag från föräldrar (de står för mat/dricka/fest). Jag har jobbat lite extra (pluggar fortfarande) och fästmannen har en del pengar sparat sen innan. Men som sagt så står föräldrarna för största biten. Blir väl ca 40000 vi står för själva (inkl bröllopsresa).
Vi sparar för fullt, samtidigt som vi har börjat småhandla lite nu. Tror också att vi kommer att få ett bidrag av min mamma när vi väl berättar att vi ska gifta oss. Om det mot slutet skulle fattas lite pengar, så är vi inte helt främmande för att ta ett litet lån på resten.
Vi sparar 5000 i månaden typ:D (Inte i dec dock, har som ALLTID en hel del andra utgifter då ) Sen kommer vi få något bidrag från våra föräldrar, fast vi har sagt att visst är det snällt om de vill hjälpa till men det är inget vi kräver, utan vi kommer ha fått ihop den summan själva när det blir bröllop:D
Sen gör vi som många andra, köper lite då och då:D
Vi har sparat till allt och föräldrarna har bidragit med 10000:- tillsammans.
Jag och sambon sparar på varsitt håll och hoppas få ihop 30000 var. Ingen av våra föräldrar har nämnt nåt om att hjälpa till men vi tror att vi ska klara det ändå. Eventuellt får bröllopsresan vänta.
Vi gjorde en bra försäljning på lägenheten och överskottet har inte behövts användas vid köpet av huset så vi kan betala allt själva.
Vi har sparat.
Mina föräldrar såg det som en självklarhet att de skulle betala allt men kändes inte rätt så sa åt dem att vi betalar för oss själva. Vill ju inte vara en ekonomisk börda för mina föräldrar med tanke på att jag vet hur dyrt det kommer att bli=P
Vi har sparat och så köper vi ju inte allt på en gång. MIna föräldrar kommer inte sponsra, hur sambons föräldrar gör i slutändan vet jag inte...
Vi hade sparade pengar som vi använde.
Jag trodde faktiskt inte att så många hade sparat med tanke på att det verkar vara många här som vill ha ett väldigt dyrt bröllop (kring 100 000 kr) så trodde jag att lån skulle vara övervägande svaret.
Jag vill gifta mig nästa sommar men vi har inte möjlighet att spara ihop pengar tills dess och 2010 känns för långt att vänta till. Det är ändå kul att se hur andra har gjort.
vi har sparat och fått låna lite av sambons mamma...bättre ränta där! heheh...
vi kommer ha sparat ca 40000 själva när det e dax!
vi köper lite saker då och då för att sprida ut utgifterna.
Hälften betalade våra föräldrar och hälften sparade vi till!
vi hade sparat ,o dessutom fick min man ett arv som vi tog av till bröllopet...
trist,på ett sätt,men samtidigt tror vi personen hade önskat se oss gifta...... Nu fick han det på sätt o vis,från himlen,genom bön o guds välsignelse-det var en väldigt troende person.
Så på sätt o vis blev det fint på det viset med,fast ledsamt också..
Om ni fattar.
vi hade vissa pengar innan vi träffades plus att vi har sparat. Men mestadels av bröllopet finansieras av min sambos pengar, eftersom han hade mycket mera än mig, vårt kommer gå på ca 150.000 plus bröllopsresa för 60.000 utan fickpengar...
vi kommer att köpa lite då o då o så har jag bra pris på klänning mm o såååå hoppas jag på lite sponsring av svärföräldrarna hihi sen så får det nog bli ett litet lån på resten... men det är ju sånt som märks ska försöka spara nu fram till sommaren o se hur mycket vi får ihop...
Sparar och vi tror vi kommer att få bidrag av våra föräldrar. men köpa lite då och då är smart för då blir det inte så stor utgift på en gång, man kan gå på reor osv
vi lägger 20 tusen var.. sen hjälper mina föräldrar till.. inte hans, dom köpte kläningen. men allt annat gör mina föräldrar och vi tillsammans. sen hjälper även mormor och morfar till med 10.000
Vi kommer ta ifrån våra sparpengar. Kommer lägga ganska mycket på själva bröllopsresan, som är viktig för oss. Skulle vi få något ekonomiskt bidrag blir vi glada, men det är inget vi räknar med att få efterssom vi valt att vigas ensamma och har festen vid ett annat tillfälle.
mme Monique skrev 2008-10-13 20:40:04 följande:
Vi kommer spara ihop allt själva som det ser ut nu...