• Myrmor

Majbröllopsresa.. men vart??

Vi vill åka på bröllopsresa en vecka med vår då ettåriga dotter. Vi vill:

*inte resa för långt med tanke på flygtiden
    *gärna sola och bada (om inte i havet så i pool)
    *inte bo på ett komplex mitt ute i ingenstans (alltså gärna i en by/stad)
    *äta och dricka gott
    *inte lägga ner en förmögenhet (vi kommer åka på en längre resa utan vår dotter när hon blivit lite äldre)
    *inte hamna i en öde turistort där allt är dött för att det är i början av säsongen.
    *inte bo med för mycket jobbig terräng runt omkring (barnvagnsvänligt)

Några förslag? Alla tips är välkomna! Tack på förhand!

• Svar på tråden Majbröllopsresa.. men vart??
  • HurraViSkaGiftaOss

Barcelona!
    Och skaffa hotel med pool

• elsi

Tuscany? Nice? Paris? Budapest!? Rome? Andalucia i spanien

• Troll1

Jag tänkte också Barcelona, men hon är ju ganska liten så kanske en resa till ngn Grekisk ö skulle funka bra.

• Cecilia å Gil

Någon grekisk ö eller turkiet eller så....
    De finns ju en massa alternatin när ni ska åka i maj,
    vi ska åka till turkiet i maj och vi betalar 9000 för oss två på ett ++++ hotell med frukost och middag....

• Myrmor

Barcelona låter kul, det hade jag inte tänkt på. Några fler tips?

Och är det någon som har koll på hur pass öde turistorterna är så pass tidigt på säsongen, och hur varmt havet är runt medelhavet i maj?

• Cecilia å Gil

Alanya i maj är ganska lagon enligt mig, 25 grader, 10 soltimmar och absolut inte dött...

• mab26

Grekland! Parga som ligger på fastlandet är jättemysigt. Finns restauranger, barnvänliga stränder och små affärer. Lagom liksom. Väldigt lummit och grönt också! Så slipper ni gungiga båtresor också!

Jag har varit på flera ställen vid medelhavet i maj, t.ex. Cypern och Mallorca. Det har varit varmt men inte hett. Kanske 25 grader. Var i Portugal i maj också men jösses vad det blåste! Och då badar man i Atlanten som är jättekall och stora vågor!

• pandis81

Oj det finns så många fina ställen att åka på i maj.
    Allt från några storstäder,
    Paris,Barcelona,London.
    Hotell med pool är ju inte så svårt i dagens turistläge.
    Även Kroatien är fint att åka på semester.

Annars är det Grekland,Italien,Turkiet och Spanien som gäller tror jag.

• lillesessan

Rhodos skulle jag säga, liv och rörelse och massor att titta på. Mysigt på kvällen i gamla stan och en båttur över till Marmaris i Turkiet funkar även med den lilla. Och Maj är skönt väder. Cypern finns ju med, himla populärt bland barnfamiljer. Lycka till

Svar på tråden Majbröllopsresa.. men vart??