Inlägg från: Myrmor |Visa alla inlägg
  • Myrmor

Majbröllopsresa.. men vart??

Vi vill åka på bröllopsresa en vecka med vår då ettåriga dotter. Vi vill:

*inte resa för långt med tanke på flygtiden
    *gärna sola och bada (om inte i havet så i pool)
    *inte bo på ett komplex mitt ute i ingenstans (alltså gärna i en by/stad)
    *äta och dricka gott
    *inte lägga ner en förmögenhet (vi kommer åka på en längre resa utan vår dotter när hon blivit lite äldre)
    *inte hamna i en öde turistort där allt är dött för att det är i början av säsongen.
    *inte bo med för mycket jobbig terräng runt omkring (barnvagnsvänligt)

Några förslag? Alla tips är välkomna! Tack på förhand!

• Svar på tråden Majbröllopsresa.. men vart??
  • Myrmor

Barcelona låter kul, det hade jag inte tänkt på. Några fler tips?

Och är det någon som har koll på hur pass öde turistorterna är så pass tidigt på säsongen, och hur varmt havet är runt medelhavet i maj?

• Myrmor

Kollade lite på vilka bolag som flyger vart kring vårt datum, och förutom storstäderna verkar de flyga till parga och cypern så jag ska definitivt kolla in dem, tack! Några mer tips?

• Myrmor

lillsessan: länken fungerade inte just nu, det står att det är nåt tekniskt fel hos fritidsresor, ska försöka igen senare

• Myrmor

Tyvärr, det står så här:

Ett generellt tekniskt fel har inträffat. Vi arbetar med att lokalisera felet. Vi ber dig försöka igen senare.

• Myrmor

Nu har vi kollat in det mesta . Vi tror att vi fastnat för cypern (de har ett avgångsdatum som passar oss, och det verkar vara hyfsat varmt i maj). Eftersom det är såpass i början av såsongen har vi förstått att fig tree bay och de mindre orterna är rätt döda, så vi tänkte satsa på Agia napa. Är det någon som bott här?:

www.ving.se/hotel/hotelMaster.aspx&marketUnit=VS

eller här:

www.ving.se/hotel/hotelMaster.aspx&marketUnit=VS

Som vet något om hotellen/läget, agia napa i stort?

• Myrmor

Skulle gärna åka på kryssning om det bara var jag och mannen, men jag skulle nog vara alldeles för rädd för att lilltjejen skulle ramla överbord S-)

Villnu skrev 2008-10-22 13:06:48 följande:
    Vi ska oxå försöka komma iväg i maj. Vi har kollat på kryssningar och i maj finns det medlhavs kryssningar, kanske oxå skulle vara nåt om ni inte har bestämt er redan.
  • Myrmor

men va tusan.. hur gör man den himla smileyn??

• Myrmor

Vill bara puffa upp en sista gång innan vi bokar: nån med konkreta bra tips på hotell och orter med avresa 18, 19 el 20 maj 2009?

• Myrmor

Har hört att det inte är så barnvänligt?

CeciliaA skrev 2008-12-10 19:58:22 följande:
    Madeira-Funchal!
  • Myrmor

Vad kul! Hur är vädret i maj, och är det badvänligt? tor du det funkar med barnvagn?

CeciliaA skrev 2008-12-11 10:35:50 följande:
    Det skulle jag nog itne hålla med om, visst det är en bergig ö men man släpper ju inte sikte på sina barn på ett sånt sätt så jag tror inte det är något som helst problem, det är en fantastiskt vacker ö med supergod mat och vin. Väl värd ett besök och inte så lång flygtid, 5,5h.Fråga gärna om du vill veta nåt!
  • Myrmor

haha . Hade varit grymt, me vi gifter oss den 16:e, lite fånigt att åka på bröllopsresa innan bröllopt...

Cecilia å Gil skrev 2008-12-13 12:18:52 följande:

Boka 9 maj till turkiet, så kan ni får barnvakt med....haha..=)
Svar på tråden Majbröllopsresa.. men vart??