• 090208

Livmodercancer-test...

Gor det ont??? Sa en kompis till mig att det gjorde...

• Svar på tråden Livmodercancer-test...
  • jannitösen

menar du cellprovet?för isåfall är det nog väldigt olika.Jag kände inget alls.Men vissa känner smärta,ibland bara att det svider till lite.De flesta av mina vänner har heller inte känt nåt.Men testet går ju fort iaf, och det är ju skönt att veta om det är nåt fel!

• PennyJenny

Nej, tycker inte att det känndes. Och för guds skull, gå och gör det och oroa dig inte för smärtan. För det är ett så enkelt litet test men det kan verkligen spela en mycket viktig roll.

• Persianbride2009

Sorry men jag är sån som hellre vill vara beredd på om alla de eventulella smärtor och obehag som finns, så jag ska vara ärlig ... med risk för att skrämma livet ur dig... var det bland det värsta jag behövt göra någonsin, det lixom skrapar i mig när jag tänker på det.... blä.... MEN, det går snabbt och är bra att göra det så ta ett djupt andetag och get it over with. Lycka till!

• Teapot

Det är väl aldrig särskilt behagligt att ha objudna gäster rota runt bland dina mest privata delar eller vad man ska säga... men ont, nä det gjorde det inte. Spände möjligtvis något eftersom man kanske inte är helt avslappnad - även om man tror det.

• Igia

Beror oxå lite på vem som gör det och vilken tid i månaden du gör det. Man kan ju vara lite mer känslig precis innan mens tex. Tycker inte heller att det gjorde ont, mest obehagligt.

• Kela2

Nejdå, jag tycker inte att det gör ont och jag är annars väldigt smärtkänslig. Svider möjligtvis lite.

• brud080419

Jag har inte tyckt att det gjort ont de gånger jag gjort det!

• valkyriana

Obehagligt- ja
    Ont - nej inte särskilt

• Fjälbacka 2009

Jag har aldrig känt någonting. Om de hittar någonting så kan man få gå tillbaka och då tror jag att de nyper lite för att få ett större prov... Eller nått sånt. Tänk inte på det. Slappna bara av.

• Silla69

Alltid obehagligt att gå till gyn, men ont gjorde det inte alls.
    Jag trodde inte hon hade börjat förren det var över.

Svar på tråden Livmodercancer-test...